Jeden z największych kontenerowców świata otrzymał imię „Gdynia”
Uroczystość nadania imienia megakontenerowcowi „Gdynia” odbyła się w stoczni COSCO KHI Ship Engineering w chińskim Dalian. To miasto znane z kart historii, niegdyś nosiło rosyjską nazwę Dalnij, zaś w jego pobliżu znajdowała się słynna baza carskiej floty Port Artur. Stocznia zbudowała nowoczesny statek na zamówienie firmy Orient Overseas Container Line z Hongkongu, znanej na całym świecie jako serwis kontenerowy OOCL. W 2020 roku zamówiono serię dwunastu statków, OOCL „Gdynia” jest szóstym z nich.
– Dzięki tej serii nowych statków, wyposażonych w najnowsze technologie i ekologiczne rozwiązania, będziemy stopniowo modernizować flotę OOCL. To spełnienie oczekiwań naszych klientów i społeczeństwa w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji dwutlenku węgla. W ten sposób pokazujemy także determinację OOCL, aby pozostać w czołówce rozwoju branży. Patrząc w przyszłość, zgodnie z duchem „Take it personal” firmy OOCL, będziemy w dalszym ciągu aktywnie reagować na rozwijający się rynek i zapewniać naszym klientom jeszcze lepsze i bardziej ekologiczne oraz kompleksowe usługi – powiedział w czasie uroczystości Teddy Fung, dyrektor ds. handlu OOCL.
PRZECZYTAJ TEŻ: Rekordowy kontenerowiec w Porcie Gdynia!
OOCL „Gdynia” w liczbach
Położenie stępki tego kontenerowca nastąpiło 14 grudnia 2020 roku, wodowanie – 5 czerwca tego roku, a przekazanie przez stocznię – w czwartek, 12 października. Zwodowano statek prawie całkowicie wyposażony. To ogromna jednostka:
- jej długość całkowita sięga 400 m,
- szerokość 61,3 m,
- wysokość boczna 33,2 m,
- zanurzenie 16,5 m,
- tonaż pojemnościowy brutto to 237 000,
- nośność 215 000 t.
Statek może zabrać kontenery w 24 rzędach, jego ładowność wynosi ponad 24 000 TEU.
PRZECZYTAJ TEŻ: Gdańsk: Wyciek gazu w Baltic Hub! Ulatniał się z kontenera na statku
Nowe jednostki budowane są z wykorzystaniem wielu rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko. Przykładem silnik główny o mocy 88 000 KM, wyposażony w instalację odsiarczania spalin, przystosowany do zasilania metanolem. Napęd nadaje statkowi prędkość eksploatacyjną 18,5 węzła.
OOCL „Gdynia” zawinie do Gdańska
OOCL „Gdynia” będzie pojawiać się też na Bałtyku. Statek ma obsługiwać serwis OOCL o symbolu LL1, prowadzący z dalekowschodnich portów: Szanghaju, Ningbo, Xiamen, Yantian i Singapuru, do europejskich: Felixstowe w Wielkiej Brytanii, Wilhelmshaven w Niemczech, Zeebrugge w Belgii oraz Gdańska.
Napisz komentarz
Komentarze