Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Będą nowe bramki na A1 w Rusocinie

Spółka GTC planuje usprawnić przejazd przez punkt poboru opłat na A1 w Rusocinie. W ostatnich dniach ruszyły prace przy budowie dwóch nowych bramek obsługujących zmotoryzowanych zjeżdżających z autostrady. Utrudnienia związane z rozbudową punktu nie powinny znacząco wpłynąć na płynność przejazdu w czasie wakacji.
(fot. Amber One) 

- W wyniku rosnącego natężenia ruchu oraz mając na uwadze komfort podróży AmberOne Autostradą A1, rozpoczęto prace związane z rozbudową Placu Poboru Opłat w Rusocinie zmierzające do zwiększenia jego przepustowości poprzez budowę dwóch dodatkowych bramek zjazdowych – poinformowała Anna Kordecka, rzeczniczka prasowa Gdańsk Transport Company.

Poza wprowadzonymi w 2019 r., automatycznymi płatnościami na Placach Poboru Opłat, nowe bramki mają być kolejnym sposobem na usprawnienie zjazdu z Autostrady Bursztynowej w kierunku Trójmiasta. Prace budowlane już trwają. GTC wraz z operatorem, firmą Intertoll, mają zadbać, by nowe bramki działały z końcem 2022 r. W newralgicznym okresie wakacyjnym, kierowcy będą musieli liczyć z utrudnieniami, choć jak zapewnia spółka, nie wpłyną znacząco na płynność ruchu.

 

- Prace będą prowadzone w taki sposób, aby nie były uciążliwe dla kierowców, nie można jednak wykluczyć konieczności czasowego zamykania pojedynczych bramek – mówi rzeczniczka GTC.

12 pasów zjazdowych

W zeszłym roku z AmberOne skorzystało 20,2 mln pojazdów. W szczytowych okresach wzmożonego wakacyjnego ruchu, dzienne natężenia sięgały nawet 90 tys. pojazdów.

Obecnie w Rusocinie jest 5 pasów wjazdowych i 10 pasów zjazdowych. Nowe pasy zjazdowe zwiększą liczbę bramek do 12. Aktualnie plac poboru opłat obsługuje do 2 tys. pojazdów na godzinę, dodatkowe dwa pasy sprawią, że przepustowość na zjeździe wzrośnie do 2,5 tys. pojazdów na godzinę. Rozbudowa wpłynie również na bardziej efektywne wykorzystanie istniejących dwóch pasów rewersyjnych, dzięki którym będzie można częściej korzystać nawet z 7 pasów wjazdowych, co przełoży się na wzrost przepustowości bramek wjazdowych do ponad 2,3 tys. pojazdów na godzinę.

- Rosnące zainteresowanie systemem AmberGO, z którego korzysta 35 proc. kierowców, oraz rozbudowa placów poboru opłat spowoduje znaczne zwiększenie przepustowości i co za tym idzie redukcję zatorów w okresach szczytowych – dodaje Anna Kordecka.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
ReklamaCzec Księgarnia Kaszubsko-Pomorska
Reklama