Suwnice STS służące do przeładowywania towarów bezpośrednio ze statku na nabrzeże (ship to shore) na nowym nabrzeżu w terminalu Baltic Hub prowadzić będą przeładunek kontenerów całodobowo, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
Kolejne olbrzymie suwnice w drodze do Baltic Hub
Urządzenia takie posiadają ogromne rozmiary, montowane są bezpośrednio na nabrzeżach terminali kontenerowych, przy których cumują statki. Suwnice muszą posiadać duży zasięg, wszak nowoczesne kontenerowce należą do największych statków zawijających do bałtyckich portów.
Każda z siedmiu suwnic STS, którymi dysponować będzie nowy gdański terminal, ma wysokość ponad 96 m, natomiast z podniesionym wysięgnikiem to aż 140 m. Pojedyncza suwnica jest w stanie podnieść kontener o masie do 65 ton na wysokość do 55 m i na długość do 74 m nad pokładem statku.
Cztery suwnice już są w Gdańsku, zostały dostarczone 27 października. Teraz płyną do Polski pozostałe trzy.
Na pokładzie statku Zhen Hua 32 znajduje się łącznie 5 suwnic STS, lecz dwie z nich przeznaczone są dla chorwackiego Portu Rijeka, gdzie jednostka zawinie po drodze do Gdańska. Urządzenia są już zmontowane, dlatego muszą być przewożone na pokładzie specjalnego statku, przeznaczonego konstrukcyjnie do transportowania podobnych ładunków.
Zhen Hua 32 ma nośność 36 600 t, długość 235 m, szerokość 43 m. Statek został zbudowany w roku 2000. Według portalu internetowego vesselfinder.com, jednostka znajduje się obecnie na Morzu Południowochińskim. Płynie z prędkością 10 węzłów, w porcie Rijeka spodziewana jest 5 lutego, w porcie Gdańsk – pod koniec lutego.
Napisz komentarz
Komentarze