Na ogłoszony w grudniu 2023 r. przetarg wpłynęło 6 ofert.. Złożona przez Konsorcjum oferta na kwotę 48 400 500 zł brutto wybrana została jako najkorzystniejsza przez komisję przetargową składającą się z przedstawicieli PKM i miasta Gdańsk. O wyborze zadecydowała cena (90%) oraz dodatkowe doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia (10%).
W 6 minut z pętli do Śródmieścia
– Realizacja inwestycji PKM Południe to wielkie wyzwanie, ale także ogromna szansa dla Gdańska. Dziś wybraliśmy projektanta nowej linii kolejowej. To kluczowa decyzja, bo dzięki pozyskaniu dokumentacji projektowej oraz innych niezbędnych zgód będziemy mogli ubiegać się o dofinansowanie dla całego przedsięwzięcia – mówi Aleksandra Dulkieiwcz, prezydent Gdańska. – Jesteśmy na najlepszej drodze do zapewnienia naszym mieszkańcom nowoczesnej i efektywnej infrastruktury transportowej. Budowa tej linii kolejowej to krok w przyszłość, który przyniesie korzyści całemu regionowi. Warto wspomnieć o najważniejszej: podróż z pętli Świętokrzyska-Havla do Śródmieścia zajmie ledwie 6 minut.
Półtora roku na przygotowanie dokumentacji
Wybrany wykonawca będzie miał 36 miesięcy od dnia podpisania umowy na sporządzenie pełnej dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji zezwalających na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego pod nazwą: „Rozwój infrastruktury transportowej w południowych dzielnicach Gdańska” – czyli aglomeracyjnego odcinka PKM Południe od Gdańska Śródmieścia do Kowal (realizowanego przez PKM) i dwóch powiązanych z nim inwestycji drogowych: „Budowę bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 i Traktu św. Wojciecha poprzez tzw. ulicę Nową Sandomierską” i „Budowę II etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej na odcinku od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale” (realizowanych przez Miasto Gdańsk).
Estakady, wykopy, tunele
Warto przypomnieć, że na całym ok. 7-kilometrowym, aglomeracyjnym odcinku PKM Południe z Gdańska Śródmieścia do Kowal, linia kolejowa zaledwie na długości kilkuset metrów przebiegać będzie w poziomie terenu, reszta trasy położona będzie na estakadach, w głębokich wykopach lub tunelach. Spośród 6 planowanych na tym odcinku przystanków kolejowych 2 zlokalizowane będą na estakadach, 2 w wykopach, a 2 pod ziemią (jak metro).
Napisz komentarz
Komentarze