PA Gryf na razie zostaje w Tczewie. Zakończono negocjacje
Przypomnijmy, na przetarg na świadczenie usług komunikacji miejskiej w Tczewie wpłynęły trzy oferty. Wszystkie firmy są już znane tczewianom.
- To obecnie jeżdżący Gryf,
- wcześniejszy przewoźnik Meteor, który uczestniczy w przetargu pod nową nazwą Irex-Trans,
- a także Arriva Bus Transport Polska.
PRZECZYTAJ TEŻ: Tczew nadal czeka na nowego przewoźnika. Oferty w przetargu wyższe niż zakładano
Żadna z ofert nie mieściła się w zaplanowanym przez zamawiającego budżecie. ZUK zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 31 688 496,00 zł, w tym:
- na część nr 1 – 16 411 248,00 zł,
- a na część nr 2 – 15 277 249,00 zł.
Arriva złożyła ofertę tylko na drugą część zamówienia.
PRZECZYTAJ TEŻ: Będą nowe linie autobusowe do Rokitek i Lubiszewa? Wójt proponuje współpracę, prezydent nie jest przekonany
Wszystkie oferty przewyższały zaplanowaną kwotę od około 6 mln zł (druga część) do 9 mln zł (pierwsza część). Po przeanalizowaniu sytuacji przetarg został unieważniony.W toku prowadzonych przez Urząd Miejski w Tczewie i Zakład Usług Komunalnych negocjacji, wyłoniony został przewoźnik, który od września przez najbliższy rok będzie świadczył usługi komunikacyjne w Tczewie. Jest to firma PA Gryf.
Czym różnią się negocjacje prowadzone w formie tzw. umowy przeciwzakłóceniowej od tych tradycyjnych?
– To jest umowa, którą można zawrzeć między wykonawcą a zamawiającym bez procedur Urzędu Zamówień Publicznych – tłumaczy Przemysław Boleski, dyrektor ZUK-u w Tczewie. – W wyniku rozmów, ustala się stawki, rodzaj floty i co umowa będzie obejmowała. To zwykła umowa prawno-handlowa. Taka forma ułatwia prowadzenie negocjacji i skraca czas na przeprowadzenie rozmów.
PRZECZYTAJ TEŻ: Jednak zwrot w sprawie Fali? Tczew: Jesteśmy otwarci na rozmowy
Do negocjacji zaproszone zostały wszystkie firmy, które złożyły oferty przetargowe.
– Tryb, który my prowadziliśmy, nie obligował nas do dalszych negocjacji z wszystkimi firmami, które złożyły oferty – wyjaśnia dyrektor Boleski. – Zrobiliśmy to, żeby sytuacja była przejrzysta. Warto zauważyć, że na ten rok świadczenia usług komunikacji miejskiej udało nam się wynegocjować łączną kwotę niższą od 2 mln zł do 3 mln zł od wartości najniższej oferty złożonej na przetarg. Tym bardziej, że ta oferta nie była nawet na całość świadczenia usług komunikacyjnych, a jedynie na połowę zadania – dodaje dyrektor.
Bezpłatna komunikacja miejska w Tczewie od września
Na pytanie o tabor, który będzie przez rok woził tczewian, Przemysław Boleski odpowiedział, że autobusy zostaną „odmłodzone”.
Tabor będzie trzydrzwiowy. Z 21 obecnie jeżdżących autobusów, ich liczba wzrośnie do 25-26. Od 1 września można będzie bez opłat korzystać z przejazdów autobusami komunikacji miejskiej. Nowy rozkład jazdy na zmodyfikowanych trasach, prowadzących m.in. przez nowo oddany do użytku wiadukt, łączący ul. Nowy Rynek z ul. Kolejową, obowiązywać będzie od 4 września.
Przemysław Boleski / dyrektor ZUK-u w Tczewie
– W związku z wprowadzeniem od września darmowej komunikacji miejskiej, prosimy osoby, które płacą za przejazd za pomocą Karty Miejskiej, o wykorzystanie zgromadzonych środków do końca sierpnia – mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego magistratu. – Dotyczy to także osób korzystających z Karty Mieszkańca Tczewa ze zintegrowaną Kartą Miejską. Środki, które nie zostaną wykorzystane do 1 września, będzie można wypłacić z Karty Miejskiej u przewoźnika P.A. Gryf.
Napisz komentarz
Komentarze