Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Mevo 2.0. Pierwsze rowery dostępne jeszcze wiosną?

Ruszyły testy Mevo 2.0. Sprawdzone zostaną wszystkie nowe stacje postojowe, punkty ładowania oraz Centrum Obsługi Użytkowników. Testowane będą też rowery, aplikacja i system IT. Sprawdzanie systemu potrwa co najmniej do końca kwietnia.
Mevo 2.0.

Autor: OMGGS

Hiszpańska firma City Bike Global od roku przygotowuje się do uruchomienia systemu w oparciu o 717 stacji postoju, 51 punktów ładowania baterii (po minimum jednym w każdej z gmin) oraz 17 punktów serwisowych. W pierwszym etapie testów, który rozpoczął się 11 kwietnia, sprawdzona zostanie nowo wybudowana bądź wyremontowana infrastruktura rowerowa. Rozpoczęło się też wstępne testowanie wszystkich elementów systemu, w tym aplikacji, systemu IT, systemu GPS, call center, w oparciu o 100 rowerów: 25 tradycyjnych i 75 z napędem elektrycznym. Rowery z napędem przy w pełni naładowanej baterii powinny przejechać co najmniej 100 km. Testy przeprowadzane są przez pracowników Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot oraz gmin uczestniczących w projekcie, a także specjalistów wynajętych do sprawdzenia elementów systemu.

Jeśli wypadną pomyślnie, jeszcze tej wiosny pierwsza część rowerów może zostać udostępniona mieszkańcom, w ramach kolejnego etapu testowania.

CZYTAJ TEŻ Czerwone rowery Mevo 2.0 już w Gdańsku  

- Podczas drugiego etapu, do korzystania w cenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 1 grosza, udostępnionych zostanie 50 proc. floty rowerowej. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty i nieprzerwany, na ulice metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym – mówi Katarzyna Kołodziejska, p.o. rzecznika prasowego OMGGS.

Upadek systemu Mevo 1.0 wzbudził wątpliwości, czy system rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie nie jest zbyt ryzykowny. Debata na ten temat trwała kilka miesięcy. Na zlecenie OMGGS Uniwersytet Gdański przeprowadził badania użytkowników. Ostatecznie w wyniku rozmów w grudniu 2019 r. i styczniu 2020 r. podjęto decyzję, aby trzy czwarte systemu składało się z rowerów wspomaganych elektrycznie.

Umowę na Mevo 2.0 podpisano 8 lutego 2022 r. Operator na początku tego roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą. Rowery z poprzedniej wersji zostały sprzedane, 200 sztuk trafiło do urzędników z gmin Obszaru Metropolitalnego, którzy będą z nich korzystać w ramach służbowych obowiązków.

CZYTAJ TEŻ 707 „starych” rowerów Mevo znalazło nowych nabywców

Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:

  • w Gdańsku - 2 226 rowerów i 368 stacji,
  • w Gdyni - 1 137 rowerów i 144 stacje,
  • w Sopocie - 170 rowerów i 28 stacji,
  • w Tczewie - 125 rowerów i 28 stacji,
  • w Rumi - 79 rowerów i 23 stacje,
  • w Pruszczu Gdańskim - 92 rowery i 29 stacji,
  • w Redzie - 39 rowerów i 17 stacji,
  • w Kartuzach - 60 rowerów i 16 stacji,
  • w Pucku - 22 rowery i 14 stacji,
  • we Władysławowie - 44 rowery i 20 stacji,
  • w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji,
  • w Żukowie 20 rowerów i 5 stacji,
  • w Somoninie 10 rowerów i 2 stacje,
  • w Stężycy 10 rowerów i 2 stacje,
  • w Kosakowie 30 rowerów i 11 stacji,
  • w Kolbudach 20 rowerów i 5 stacji.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama