Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Droga S7 na Pomorzu wydłużyła się o ok. 8 km

Zarządzeniem GDDKiA z wtorku, 27 grudnia, północna część obwodnicy Trójmiasta uzyskała miano drogi ekspresowej S7. Przez kilka najbliższych lat odcinek ten będzie funkcjonować bez połączenia z S7, biegnącą od południowej strony Gdańska.
obwodnica Trójmiasta

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Decyzją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, od wtorku, 27 grudnia odcinek pomiędzy węzłem Wielki Kack a ul. Morską w Gdyni nie funkcjonuje już jako droga ekspresowa S6, ale S7. Oznacza to formalne podzielenie obwodnicy Trójmiasta na dwie części:

  • ok. 30-km odcinek drogi S6
  • oraz ok. 8,5-km S7.

Część obwodnicy Trójmiasta to już S7. Są zmiany

Skąd taka decyzja i dlaczego nowa S7 nie łączy się z trasą biegnącą od Trójmiasta po Podhale?

Zarządzenie GDDKiA ma związek z niedawnym oddaniem do użytkowania tzw. Trasy Kaszubskiej.

WIĘCEJ NA TEN TEMAT PRZECZYTASZ W ARTYKULE: Kierowcy mogą wreszcie korzystać z Trasy Kaszubskiej

Zgodnie z założeniami, ok. 40-km odcinek pomiędzy Gdynią a Bożepolem Wielkim został włączony w przebieg drogi ekspresowej S6, która docelowo połączy Gdańsk ze Szczecinem.

Trasa Kaszubska

W związku z tym, konieczna była zmiana numeracji północnej części Obwodnicy Trójmiasta, co ma celu wskazanie rzeczywistego przebiegu S6. Mimo dalszej budowy drogi ekspresowej S6, która obecnie realizowana jest pomiędzy Koszalinem a Lęborkiem, od 21 grudnia nie można już powiedzieć, że na terenie województwa pomorskiego kończy się ona w Gdyni.

Dlaczego odcinek pomiędzy Wielkim Kackiem a Chylonią został S7?

– Docelowo odcinek połączy się z pozostałą częścią S7 za pośrednictwem Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Natomiast fragment między węzłami Gdynia Wielki Kack a Chwaszczyno będzie przebiegiem wspólnym dla obu dróg: S7 oraz S6 – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej ruszyła pod koniec listopada. Realizację 32-km odcinka podzielono na dwie części:

  • Chwaszczyno-Żukowo
  • oraz Żukowo-Gdańsk Południe.

WIĘCEJ NA TEN TEMAT PRZECZYTASZ W ARTYKULE: Ruszyła budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Nową, dwujezdniową drogą ekspresową Chwaszczyno-Gdańsk Południe pojedziemy w 2025 r.

Projektowana długość całej S7 wynosi ponad 700 km, co czyni ją najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama