Nowy terminal T3 w Baltic Hub w Porcie Gdańsk ma osiągnąć pełną zdolność przeładunkową pod koniec tego roku, lecz już teraz obsługiwane są tam kolejne statki o coraz większych rozmiarach. Zgodnie z zapowiedziami, tym razem przy nabrzeżu T3 zacumował wielki kontenerowiec oceaniczny MSC Rose. Pierwszy w ramach nowego serwisu Britannia, łączącego porty Dalekiego Wschodu i Europy.
MSC Rose w Baltic Hub. Pierwszy kontenerowiec w ramach nowego serwisu oceanicznego Britannia
MSC Rose ma długość 364 m, szerokość 51 m, pływa pod banderą liberyjską, a na pokłady może zabrać ponad 15 tys. TEU. Kontenerowiec jest praktycznie nowy, został oddany do służby w ubiegłym roku.
Statki należące do armatora MSC w ramach serwisu Britannia pływają między portami całego świata. Podróż zaczynają w Szanghaju, następnie płyną m.in. do: Ningbo, Yantian, Singapuru, Colombo, Liverpoolu, Felixstowe, Antwerpii, Hamburga, a także Gdańska i Gdyni.
– Zawinięcie MSC Rose i jej obsługa w ramach nowego serwisu Britannia na nabrzeżu T3 potwierdzają znaczenie tej inwestycji dla przyszłości żeglugi oraz logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Baltic Hub nieustannie się rozwija i wspiera swoich klientów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów operacyjnych oraz bezpieczeństwa – powiedział Jan Van Mossevelde, dyrektor generalny Baltic Hub.
Obsługa kolejnych statków zawijających do terminala T3 w Baltic Hub stanowi wciąż testowanie wszystkich systemów. To całkowicie nowe, głębokowodne nabrzeże, wyposażone m.in. w siedem wielkich suwnic STS, które ustawiono w czasie ostatnich kilkunastu tygodni. Dochodzą do nich systemy mniejszych suwnic, placów składowych, transportu oraz logistyki.

Łącznie z wcześniej powstałymi terminalami, T1 i T2, cały kompleks Baltic Hub obejmować będzie:
- ponad 124 ha powierzchni operacyjnej,
- blisko 2,1 km nabrzeży głębokowodnych,
- 21 suwnic STS,
- 74 suwnice placowe,
- nowoczesną bocznicę kolejową z siedmioma torami o długości 750 m.
Po osiągnięciu pełnej sprawności operacyjnej terminala T3 zdolności przeładunkowe Baltic Hub osiągną wielkość 4,5 mln TEU.
Nowy rozdział w historii Portu Gdynia
Po wyjściu z Baltic Hub wielki kontenerowiec wziął kurs na terminal BCT Gdynia. Również w przypadku gdyńskiego portu zawinięcie tego statku oznaczało inaugurację nowego serwisu żeglugowego Britannia.

Jak oceniają władze Portu Gdynia, włączenie go do nowego serwisu oceanicznego oznacza:
- większe przeładunki eksportowe,
- potwierdzenie statusu portu głębokowodnego,
- impuls dla rozwoju Portu Zewnętrznego i intermodalu,
- wreszcie realne wsparcie dywersyfikacji handlu morskiego Polski.
Z Portu Gdynia kontenerowiec MSC Rose popłynie do litewskiego portu w Kłajpedzie, gdzie jest spodziewany w niedzielę, 13 kwietnia.
Napisz komentarz
Komentarze