Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Porty Gdańsk i Gdynia zainaugurowały nowy serwis oceaniczny Britannia

Nowy terminal kontenerowy T3 w gdańskim Baltic Hub przyjmuje kolejne statki. Tym razem do Portu Gdańsk zawinął pierwszy wielki kontenerowiec MSC Rose pływający w ramach nowego serwisu armatora MSC (Mediterranean Shipping Company) – Britannia. Łączy on Daleki Wschód z Europą. Z Gdańska MSC Rose popłynął do Portu Gdynia. W terminalu kontenerowym BCT zostanie do niedzieli, 13 kwietnia.
MSC Rose, Baltic Hub
MSC Rose to pierwszy statek w portach w Gdańsku i Gdyni w ramach nowego serwisu oceanicznego Britannia

Autor: Baltic Hub

Nowy terminal T3 w Baltic Hub w Porcie Gdańsk ma osiągnąć pełną zdolność przeładunkową pod koniec tego roku, lecz już teraz obsługiwane są tam kolejne statki o coraz większych rozmiarach. Zgodnie z zapowiedziami, tym razem przy nabrzeżu T3 zacumował wielki kontenerowiec oceaniczny MSC Rose. Pierwszy w ramach nowego serwisu Britannia, łączącego porty Dalekiego Wschodu i Europy.

Reklama

MSC Rose w Baltic Hub. Pierwszy kontenerowiec w ramach nowego serwisu oceanicznego Britannia

MSC Rose ma długość 364 m, szerokość 51 m, pływa pod banderą liberyjską, a na pokłady może zabrać ponad 15 tys. TEU. Kontenerowiec jest praktycznie nowy, został oddany do służby w ubiegłym roku.

Statki należące do armatora MSC w ramach serwisu Britannia pływają między portami całego świata. Podróż zaczynają w Szanghaju, następnie płyną m.in. do: Ningbo, Yantian, Singapuru, Colombo, Liverpoolu, Felixstowe, Antwerpii, Hamburga, a także Gdańska i Gdyni.

– Zawinięcie MSC Rose i jej obsługa w ramach nowego serwisu Britannia na nabrzeżu T3 potwierdzają znaczenie tej inwestycji dla przyszłości żeglugi oraz logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Baltic Hub nieustannie się rozwija i wspiera swoich klientów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów operacyjnych oraz bezpieczeństwa – powiedział Jan Van Mossevelde, dyrektor generalny Baltic Hub.

Obsługa kolejnych statków zawijających do terminala T3 w Baltic Hub stanowi wciąż testowanie wszystkich systemów. To całkowicie nowe, głębokowodne nabrzeże, wyposażone m.in. w siedem wielkich suwnic STS, które ustawiono w czasie ostatnich kilkunastu tygodni. Dochodzą do nich systemy mniejszych suwnic, placów składowych, transportu oraz logistyki.

MSC Rose, Baltic Hub
MSC Rose w Baltic Hub (fot. Baltic Hub)

Łącznie z wcześniej powstałymi terminalami, T1 i T2, cały kompleks Baltic Hub obejmować będzie: 

  • ponad 124 ha powierzchni operacyjnej,
  • blisko 2,1 km nabrzeży głębokowodnych,
  • 21 suwnic STS,
  • REKLAMA
  • 74 suwnice placowe,
  • nowoczesną bocznicę kolejową z siedmioma torami o długości 750 m.

Po osiągnięciu pełnej sprawności operacyjnej terminala T3 zdolności przeładunkowe Baltic Hub osiągną wielkość 4,5 mln TEU.

Nowy rozdział w historii Portu Gdynia

Po wyjściu z Baltic Hub wielki kontenerowiec wziął kurs na terminal BCT Gdynia. Również w przypadku gdyńskiego portu zawinięcie tego statku oznaczało inaugurację nowego serwisu żeglugowego Britannia.

MSC Rose, Port Gdynia
MSC Rose w Porcie Gdynia (fot, Tadeusz Urbaniak | port.gdynia.pl)

Jak oceniają władze Portu Gdynia, włączenie go do nowego serwisu oceanicznego oznacza: 

  • większe przeładunki eksportowe,
  • potwierdzenie statusu portu głębokowodnego,
  • impuls dla rozwoju Portu Zewnętrznego i intermodalu,
  • wreszcie realne wsparcie dywersyfikacji handlu morskiego Polski.

Z Portu Gdynia kontenerowiec MSC Rose popłynie do litewskiego portu w Kłajpedzie, gdzie jest spodziewany w niedzielę, 13 kwietnia.

Reklama
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
ReklamaRadi Gdańsk 80 lat konkurs
ReklamaZiaja włosy rosinna pielęgnacja
Reklama Ziaja włosy rosinna pielęgnacja