14 czerwca, na peronie 5., dworca kolejowego Gdańsk Główny, promowano oraz podsumowano dotychczasowe działania w ramach drugiej edycji „Kampanii Kolejowe ABC”. Zapowiedziano również planowane aktywności w ramach kampanii na sezon wakacyjny. Prezes UTK dr. inż. Ignacy Góra mówił w Gdańsku o 183 placówkach oraz 6 tys. dzieci klas I-III, które wzięły udział w lekcjach z ekspertami kolejowymi od początku tego roku szkolnego.
- Szczególnie zadowoleni jesteśmy z przebiegu naszych konkursów, w których wzięło udział ponad 3 tys. szkół oraz 60 tys. dzieci. Z kolei na wakacje planujemy pikniki, na które już dziś zapraszamy nie tylko dzieci, ale również rodziców oraz nauczycieli, bo kampania adresowana jest również do dorosłych – mówił prezes Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie.
Jednym z elementów akcji na Pomorzu będzie kolejka PKP SKM Trójmiasto jeżdżąca w barwach kampanii. Do 10 września pociąg będzie można zobaczyć na trasie pomiędzy Gdańskiem a Wejherowem, rzadziej w okolicach Lęborka. W środę nowy skład pełnił rolę m.in. centrum edukacyjnego, w którym dzieci z Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku odbyły lekcję bezpieczeństwa.
- W ub. roku przewieźliśmy 43 mln podróżnych, w związku z czym wydaje się, że jesteśmy naturalnym nośnikiem dobrych informacji oraz emocji. Dlatego bardzo chętnie włączyliśmy się w tę kampanię, która promuje bezpieczeństwo na torach oraz w pociągach – mówił Maciej Lignowski, prezes zarządu SKM w Trójmieście.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiednim zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2012-2020.
Napisz komentarz
Komentarze