Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Chciała się rzucić pod pociąg, uratowała ją ochrona PKM

Prawocnicy ochrony Pomorskiej Kolei Metropolitalnej uratowali dziewczynę, która prawdopodobnie chciała się targnąć na swoje życie. Na przystanku PKM Gdańsk Matarnia usiadła na krawędzi peronu i nie reagowała na wezwania przez megafon. Na zbliżeniu zauważyli, że nastolatka jest cała roztrzęsiona i mocno zapłakana.

Autor: PKM

- Natychmiast jeden z ochroniarzy udał się na peron, a drugi w tym czasie wezwał na miejsce policję oraz pogotowie ratunkowe. Równolegle dyspozytor ruchu PKM pozostawał w kontakcie z maszynistami najbliższych pociągów, aby w razie potrzeby wstrzymać ich wjazd na ten przystanek - relacjonuje na swoim Facebooku PKM. 

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ta wojna już pociąga za sobą ofiary śmiertelne. Plaga prób samobójczych wśród dzieci!

Pracownik ochrony PKM po dotarciu na przystanek porozmawiał z nastolatką, która przyznała, że chce popełnić samobójstwo, przed chwilą zatelefonowała do swojej matki i pożegnała się z nią. Nasz ochroniarz próbował ją namówić, żeby wstała, a kiedy dziewczyna odmówiła, pozostał przy niej, cały czas z nią rozmawiając i nadzorując, aby nie zrobiła sobie krzywdy.

- Po kilku minutach na miejscu pojawili się wezwani przez nas policjanci. Zabrali nastolatkę do radiowozu i zaopiekowali się nią do czasu przyjazdu karetki pogotowia, która zawiozła dziewczynę do szpitala - czytamy we wpisie PKM. 

ZOBACZ TEŻ: Gdy wszystko czuje się bardziej. Jak pomóc dziecku w depresji?

 

Gdzie na Pomorzu i nie tylko szukać pomocy w sytuacjach kryzysowych?

Gdańsk

  • Wsparcia psychicznego udziela Punkt Informacyjno-Konsultacyjny prowadzony przez Fundację Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA, który dysponuje pełną, aktualną informacją o usługach na rzecz zdrowia psychicznego dostępnych w Gdańsku. Kontakt z Punktem Informacyjno-Konsultacyjnym - od poniedziałku do piątku - pod numerami telefonu 787 960 860 (godz. 8-18), 577 772 838 (godz. 8-16), stacjonarnie przy ul. Chopina 42 oraz przy ul. Toruńskiej 8/4 oraz online na stronie internetowej www.wsparciewgdansku.pl
  • W sytuacjach kryzysowych po pomoc można zgłaszać się także do Ośrodka Interwencji Kryzysowej. Kontakt telefoniczny możliwy przez całą dobę 7 dni w tygodniu pod numerami telefonu: 58 511 01 21, 58 511 01 22, oraz drogą mailową: [email protected].

Gdynia

  • Projekt „Kręgi na Wodzie. Widzę-Rozumiem-Działam”, kontakt do koordynatorek: Anna Andrzejewska-Cioch tel. 789 294 073 oraz Barbara Szymoniak-Wawrzyk tel. 789 294 093;
  • Grupy wsparcia – skierowane do rodzin przeżywających śmierć samobójczą osób bliskich – spotkania odbywają się w każdy pierwszy czwartek miesiąca o godz. 18.00. I przeznaczona dla bliskich osób, które podjęły próbę samobójczą - w każdy trzeci czwartek miesiąca o godz. 18.00. Oba spotkania odbywają się w Centrum Aktywności Rodziny przy ul. Świętojańskiej 1;
  • Ośrodek Interwencji Kryzysowej, ul. Biskupa Dominika 25, 81-402 Gdynia tel. 58 622 22 22;
  • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Grabowo 2, 81-256 Gdynia, tel. 58 782 01 24, 
  • www.gdyniawspiera.pl – strona internetowa pomagająca znaleźć kontakt do bezpłatnych placówek wsparcia znajdujących się na terenie Gdyni;
  • www.coucb.pl – gdyńska strona internetowa oferująca wsparcie dzieciom i młodzieży. Bezpłatny telefon całodobowy: 585 00 88 85 i livechat dla młodzieży;

Sopot

  • Specjaliści – pedagodzy i psychologowie ze Stowarzyszenia Wsparcia i Interwencji "Support"- dyżurują od poniedziałku do piątku w godz. 16.00-18.00, pod numerem Sopockiego Telefonu Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży, nr 690 538 228, oraz na profilu fb https://www.facebook.com/Stowarzyszenie-Wsparcia-i-Interwencji-Support-111437917848909.
  • Specjalistyczne poradnictwo i wsparcie osób w sytuacjach kryzysowych oraz dotkniętych przemocą w rodzinie, tel. 690 538 228, od poniedziałku-piątku od 20.00-8.00 oraz w soboty, niedziele i święta całodobowo

Pomocy udzielają także instytucje i organizacje ogólnopolskie

  • Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, www.brpd.gov.pl, tel. 800 12 12 12. Telefon jest anonimowy i bezpłatny. Psycholodzy i prawnicy z Telefonu Zaufania udzielają pomocy dzieciom i młodzieży. Pod numer mogą również dzwonić osoby dorosłe;
  • Telefon zaufania dla dzieci 116 111 to pierwszy bezpłatny i ogólnopolski telefon zaufania dla młodych ludzi, który prowadzi Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”.
  • Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest czynny codziennie od 12:00 do 22:00, a z jego konsultantami można się również skontaktować  wysyłając anonimową wiadomość online przez www.116111.pl/napisz. Więcej informacji: www.116111.pl
  • Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, www.liniawsparcia.pl, tel. 800 70 2222. Linia Wsparcia działa całodobowo i bezpłatnie. Pod telefonem, mailem i czatem dyżurują psycholodzy udzielający porad i kierujący dzwoniące osoby do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie. Telefonicznie i mailowo pomagają również specjaliści: psychiatrzy, prawnicy i pracownicy socjalni;
  • Kryzysowy Telefon Zaufania, www.psychologia.edu.pl, tel. 116 123. Pomoc psychologiczna dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, potrzebujących wsparcia i porady, rodziców potrzebujących wsparcia w procesie wychowawczym oraz osób niepełnosprawnych;
  • Linia Wsparcia dla Osób w Żałobie Fundacji NAGLE SAMI, www.naglesami.org.pl, tel. 800 108 108. Pytania do psychologa:[email protected], pytania do prawnika: [email protected];
  • Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji ITAKA: 22 484 88 01 lub Antydepresyjny Telefon Zaufania: 22 654 40 41 – www.stopdepresji.pl;
  • Antydepresyjny Telefon Forum Przeciwko Depresji: 22 594 91 00 (czynny w każdą środę i czwartek od 17.00 do 19.00);
  • Telefon dla Rodziców i Nauczycieli: 800 100 100 (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00-15.00) lub online www.800100100.pl;
  • Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji – www.depresja.org

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama