Do tej pory większościowym udziałowcem C.Hartwig Gdynia była szczecińska firma OT Logistics. Zmieniła jednak plany biznesowe, co doprowadziło do zakupu gdyńskiej spółki przez Grupę Rhenus.
– Segment spedycji kontenerowej prowadzonej przez CHG był mało synergiczny z kluczową dla OTL działalnością portową, jednocześnie CHG, działając w ramach Grupy OTL, osiągnął już swoje bariery rozwojowe. Wejście CHG w struktury globalnego gracza na rynku logistyki, jakim jest Grupa Rhenus, zapewni CHG znacznie szersze perspektywy rozwojowe, głównie poprzez możliwość korzystania z globalnej sieci spedycyjnej posiadanej przez Grupę Rhenus – mówi Kamil Jedynak, wiceprezes zarządu OT Logistics.
Grupa Rhenus, po przejęciu gdyńskiego spedytora, zwiększy obroty i udziały na polskim rynku spedycji morskiej i lotniczej. C.Hartwig Gdynia natomiast w nowych strukturach będzie wzmacniać pozycję na krajowym i europejskim rynku.
– Zadania wykonywane przez C.Hartwig Gdynia się nie zmienią. Procedury biznesowe funkcjonują bardzo dobrze i utrzymana będzie dotychczasowa wysoka jakość usług. Dzięki dostępowi do polskiego rynku Grupa Rhenus będzie mogła rozwijać działalność w Europie Wschodniej. Międzynarodowa sieć kontaktów przyniesie natomiast znaczące korzyści klientom gdyńskiej spółki – mówi w rozmowie z portalem „Zawsze Pomorze” Tobias Bartz, członek zarządu Grupy Rhenus.
– Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela zyskamy też bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – tłumaczy Przemysław Stawski, wiceprezes zarządu C.Hartwig Gdynia.
Po przejęciu przez nowego właściciela, C.Hartwig Gdynia planuje także rozwijać usługi spedycji lotniczej i drobnicowej, w tym transport kolejowy do Chin. Gdyńska spółka zamierza również otworzyć własne oddziały agencji celnej na polsko-ukraińskiej granicy, oraz nowe magazyny przeładunkowe.
– Bycie częścią silnej Grupy pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i planować rozwój. Posiadanie stabilnego zaplecza w niezwykle dynamicznych czasach oraz często zmieniającej się sytuacji rynkowej daje nam i naszym klientom przekonanie, że poradzimy sobie z każdym wyzwaniem. A tych nie brakuje – wystarczy wspomnieć Brexit czy wpływ COVID-19 na branżę oraz związany z nim brak miejsca na statkach, utrudniony dostęp do pustych kontenerów czy zawieszone połączenia lotnicze – mówi Przemysław Stawski.
Po przejęciu, nazwa gdyńskiej spółki się nie zmieni.
– Zostanie po prostu uzupełniona o człon „Członek Rhenus Logistics”. C.Hartwig Gdynia ze swoimi wartościami, tradycją i jakością usług doskonale uzupełnia naszą działalność na tak ważnym dla Grupy Rhenus polskim rynku – podsumowuje Tobias Bartz.
C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Teraz zostanie on dodatkowo wzmocniony dzięki dostępowi do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus.
Napisz komentarz
Komentarze