Opublikowany przez Port Gdynia harmonogram zawinięć wycieczkowców w sezonie 2025 rozpoczyna się 29 kwietnia o godzinie 8, kiedy spodziewane jest przybycie statku AIDAmar pod banderą włoską. Cruiser powinien cumować przy nabrzeżu Francuskim 10 godzin, po czym wyjdzie w dalszy rejs. Sezon zamknie (jeśli wszystkie zapowiedzi się sprawdzą) 30 października inny statek tego samego operatora – AIDAdiva.
Wycieczkowce 2025 w Porcie Gdynia. >>> Harmonogram <<<
Wspomniany wycieczkowiec AIDAmar spodziewany jest w Gdyni aż 11 razy, notabene 7 razy powinien zawinąć AIDAdiva, 3 razy jeszcze inny statek tego samego operatora – AIDAbella. Oznacza to zapewne duże zainteresowanie klientów AIDA Cruises odwiedzinami Gdyni i zwiedzaniem zakątków Pomorza.
Dziewięciokrotnie odwiedzić powinien Gdynię wycieczkowiec MSC Poesia pływający pod banderą panamską w barwach operatora MSC Cruises. 8 razy zacumują przy gdyńskim nabrzeżu wycieczkowce serii Mein Schiff pływające pod banderą maltańską dla znanego operatora turystycznego TUI. Nadaje im on tę samą nazwę z kolejnym numerem – Mein Schiff 1 spodziewany jest 4 razy, Mein Schiff 7 – trzykrotnie, natomiast Mein Schiff 3 tylko raz.
Najciekawsze wycieczkowce sezonu 2025 w Porcie Gdynia
Wycieczkowiec AIDAmar, który powinien zainaugurować sezon w Porcie Gdynia, wcale nie należy do największych rozmiarami statków, jakie przybędą w tym roku. Mierzy 253 m, natomiast jednostki z serii Mein Schiff mają długość 315,7 m.
- Najdłuższym statkiem pasażerskim będzie Celebrity Eclipse pod banderą maltańską – 317,2 m, który zawinie do Gdyni tylko raz. Spodziewany jest 8 lipca.
Który wycieczkowiec będzie najmniejszy?
- Pływający pod banderą Wysp Bahama statek Seven Seas Voyager o długości 206,5 m. Spodziewany jest 14 sierpnia.
Często jednak zdarza się, że nieco mniejsze rozmiarami cruisery należą do najbardziej luksusowych. Wspomniany Seven Seas Voyager zapewnia wszystkim pasażerom kabiny z balkonami oraz widokiem na morze.
Wycieczkowce rokrocznie przyciągają licznych shiploverów oraz osoby podziwiające majestatyczne statki wchodzące do portu i górujące nad nim ogromną liczbą pokładów. Kiedy na Bałtyku panuje sezon zimowy, cruisery są eksploatowane przez operatorów na Morzu Karaibskim, Morzu Śródziemnym, często zawijają też na Wyspy Kanaryjskie. Latem część statków wraca na Bałtyk.
Napisz komentarz
Komentarze