Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Opera Leśna w Sopocie z zasilaniem Energii. Obiekt ma nowego sponsora

Jest najpiękniejszym amfiteatrem w Europie. Perłą Sopotu. Miejscem o kryształowej akustyce, osadzonym pośród lasów. Co prawda rozsławił ją przede wszystkim Bursztynowy Słowik i sopockie telewizyjne, a nawet interwizyjne festiwale piosenki, ale to tylko fragment historii ponad stuletniego obiektu. Opera Leśna w Sopocie, bo o niej mowa, ma sponsora tytularnego - Energę.
Opera Leśna, Energa
Spółka Energa została sponsorem tytularnym Opery Leśnej w Sopocie. Na zdjęciu: prezydentka Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim, Sławomir Staszak, prezes Energi oraz Dorota Okoniewska, zastępca dyrektor naczelnej Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

13 marca poznaliśmy sponsora tytularnego Opery, a na obiekcie pojawił się napis Opera Leśna powered by Energa. Umowa została podpisana do końca 2026 roku.

Reklama

Opera Leśna to blisko 30 koncertów na scenie głównej, około 150 tysięcy osób, uczestniczących w tych wydarzeniach oraz ponad 50 tys. zwiedzających rocznie. Jest najpiękniejszym i jednym z najbardziej znanych amfiteatrów w Europie.

Energa z kolei od lat jest mecenasem pomorskiej kultury. Koncern współpracuje m.in. z Operą Bałtycką, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Polską Filharmonią Bałtycką oraz Gdańskim Teatrem Szekspirowskim. Promuje też takie wydarzenia kulturalne jak: Energa Ladies Jazz Festiwal, Gdański Festiwal Muzyczny, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych czy festiwal filmowy EnergaCAMERIMAGE. Teraz Energa podpisała umowę z Operą Leśną w Sopocie.

CZYTAJ TEŻ: Energa Operator pozyskała 8 mld zł z KPO. Rusza program modernizacji energetycznej

- Grupa Energa z radością ogłasza współpracę z Operą Leśną, jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na kulturalnej mapie Pomorza. Obiekt, który od lat rozsławia Sopot w Polsce i na świecie. Dziś dodajemy temu miejscu mocy i od dziś to już - Opera Leśna powered by Energa – mówił Sławomir Staszak, prezes Zarządu Energi SA.

- W tworzeniu oferty kulturalnej i tak naprawdę całego życia miasta, ważnych jest wiele elementów. To oczywiście samo miasto, przede wszystkim mieszkańcy, organizacje pozarządowe, ludzie kultury i właśnie biznes. Zaczynamy dochodzić do symbiozy, która wszystkim stronom przynosi korzyści. Mieszkańcy i turyści otrzymują lepszą ofertę, obiekt ma zagwarantowaną stabilność jeśli chodzi o część finansowania, natomiast biznes otrzymuje prestiż, możliwość promocji i – co bardzo ważne – włącza się w życie społeczności lokalnej. Każdy w tej sytuacji wygrywa – mówiła Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.

- Opera Leśna po raz pierwszy w swojej ponadstuletniej historii zyskała partnera w obszarze sponsoringu tytularnego. To partnerstwo otwiera przed nami nowe możliwości, jeśli chodzi o rozwój obiektu i organizację wydarzeń kulturalno-rozrywkowych na najwyższym poziomie. Bo na taki poziom tu stawiamy – dodała Dorota Okoniewska, zastępca dyrektor naczelnej Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART.

Teraz Opera Leśna kojarzona głównie z takimi ważnymi wydarzeniami artystycznymi, jak: Polsat Hit Festiwal, Top of the Top Sopot Festival (który jest kontynuacją sopockiej imprezy z lat 60.), NDI Sopot Classic czy Baltic Opera Festival. Bilety na tego rodzaju imprezy sprzedają się błyskawicznie, a transmisje telewizyjne przyciągają przed ekrany nawet 5 milionów widzów. Opera Leśna to też LASY, czyli kameralna scena plenerowa, zlokalizowana obok sceny głównej, którą stworzono 5 lat temu. Wystąpiło na niej już ponad 100 cenionych artystów. Wysoka jakość wydarzeń została potwierdzona licznymi nagrodami, w tym prestiżową Sopocką Perłą 2020.

Reklama
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama