Modernizacja Nabrzeża Węglowego w gdańskim porcie umożliwi obsługę większych jednostek zawijających do Gdańska. Zbudowana zostanie nowoczesna konstrukcja płytowa, wsparta na palach żelbetowych, z przednią ścianką stalową, szczelną, łącznie z żelbetową nawierzchnią, torami kolejowymi, szynami poddźwigowymi, punktowymi urządzeniami odbojowymi oraz pachołami o nośności 1000 kN. Głębokość basenu przy nabrzeżu wzrośnie z 8 m do 11,2 m - to tzw. głębokość techniczna, w praktyce do nabrzeża cumować będą mogły statki o zanurzeniu do 10,6 metra. Zmodernizowane nabrzeże będzie pozwalać na obsługę w pełni załadowanych o nośności do 35 tys. DWT oraz nie w pełni załadowanych o nośności do 100 tys. DWT.
Prace wykona spółka Budimex, której przedstawiciele podpisali w poniedziałek 10 marca z reprezentantami Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA umowę o wartości ponad 127 mln zł brutto. Kontrakt przewiduje podzielenie zadania na dwa etapy: pierwszy o długości 252 m oraz drugi, na odcinku 294 m. Termin realizacji zadania wynosi 130 tygodni od momentu zawarcia umowy.
- Budimex posiada duże doświadczenie w realizacji projektów hydrotechnicznych, co pozwala nam na efektywne zarządzanie tego typu kontraktami, zarówno pod względem technicznym, jak i organizacyjnym – mówi Grzegorz Małasiewicz, dyrektor ds. hydrotechniki w Budimex. - Dzięki sprawdzonym rozwiązaniom inżynieryjnym oraz wykwalifikowanej kadrze możemy realizować nawet najbardziej wymagające inwestycje. Każdy projekt traktujemy indywidualnie, dostosowując technologie i harmonogram prac do specyfiki danego zadania oraz potrzeb inwestora.

ZOBACZ TAKŻE: Rafał Trzaskowski w Porcie Gdańsk: Bezpieczeństwo Bałtyku jest kluczowe!
Spółka może się pochwalić bogatym doświadczeniem w budowie i modernizacji infrastruktury portowej oraz projektów związanych z rozbudową nabrzeży
i umacnianiem terenów przybrzeżnych. Obecnie Budimex realizuje m.in. prace przy budowie nowoczesnego terminalu kontenerowego T3 Baltic Hub w Gdańsku. Budimex zrealizował również kompleksowe prace hydrotechniczne wzdłuż rzeki Elbląg, obejmujące obudowę brzegów na długości 15 km oraz roboty czerpalne na odcinku 3,8 km. Spółka odpowiada także za budowę największej inwestycji hydrotechnicznej w Polsce – zbiornika przeciwpowodziowego w Raciborzu Dolnym.
Napisz komentarz
Komentarze