Gdańsk: Buspas na Spacerowej coraz bliżej. Na dniach przetarg
- W pierwszej kolejności projektant opracuje dwa warianty. Pierwszy dla całego odcinka ul. Spacerowej, od ul. Opackiej do Węzła Wysoka, zakłada przekrój 2x2, w tym zewnętrzne pasy ruchu w formie buspasa. Natomiast drugi wariant zakłada przekrój 1x2+1, w tym 1 pas ruchu w formie buspasa w kierunku Oliwy, na odcinku od Leśniczówki Renuszewo do wysokości ul. Opackiej oraz przekrój 2x2, w tym zewnętrzne pasy ruchu w formie buspasa, na odcinku od Leśniczówki Renuszewo do Węzła Wysoka. Każdy z wariantów zakłada również zaprojektowanie drogi rowerowej - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Po opracowaniu koncepcji nastąpi wybór jednego z wariantów do dalszej realizacji kompleksowej dokumentacji projektowej. Łącznie na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej wraz z pozyskaniem wszelkich, niezbędnych zezwoleń i decyzji, przewidziano niecałe dwa lata od daty podpisania umowy.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Buspasy na Spacerowej chwilowo wstrzymane. Będzie spotkanie z nowym zarządem Oliwy
- Otwarcie ofert planowane jest w ostatnim tygodniu stycznia. Rozbudowa ulicy Spacerowej ma na celu maksymalne skrócenie czasu przejazdu autobusem pomiędzy Osową a Oliwą oraz stworzenie nowego połączenia rowerowego między dzielnicami. Buspas pozwoli na częstsze kursowanie autobusów komunikacji miejskiej - mówi Niezgoda.
O konieczności rozbudowy ul. Spacerowej wiadomo od lat. Korki, które się na niej tworzą w godzinach szczytu skutecznie utrudniają utrzymanie w ryzach czasowych przejazd komunikacją. Powstanie buspasa pozwoli maksymalnie skrócić czas jazdy autobusem, a także zapewni możliwość zwiększenia częstotliwości kursów linii 169, 171 oraz 179 pomiędzy Oliwą a Osową.
Co więcej, inwestycja pozwoli wydłużyć trasę autobusu linii 179 do węzła Przymorze SKM, co zdecydowanie usprawni przesiadanie się w kierunku Sopotu, Gdyni oraz centrum Gdańska.
Buspas na Spacerowej i protesty mieszkańców
Wybrane projekty, zwłaszcza ten drugi, to ukłon w stronę mieszkańców Oliwy, którzy już w październiku minionego roku mocno protestowali przeciwko dwóm nitkom buspasa. Ich zdaniem doprowadziłoby to do degradacji terenów zielonych - trzeba by było wyciąć ok. dwóch tysięcy drzew - oraz znacząco podniosłoby poziom hałasu. Tym samym miasto, po konsultacjach z mieszkańcami wyłoniło dwie koncepcje, które zadowolą wszystkie strony - zarówno oliwską, jak i osowską.
Napisz komentarz
Komentarze