Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Gdynia: Wiadukt na ul. Puckiej oficjalnie otwarty

Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni oficjalnie otwarty. Inwestycja, na którą wiele lat czekali mieszkańcy, w końcu jest gotowa do użytku. Jako pierwszy we wtorek, 3 grudnia nową drogą przejechał Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.
wiadukt, ul. Pucka, Gdynia 2024
Wiadukt na ul. Puckiej powstał w ramach współpracy Gdyni ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Na ten dzień gdynianie czekali od dawna. Oficjalnie we wtorek, 3 grudnia otwarto wiadukt na ul. Puckiej, który pozwoli płynniej poruszać się po tej części miasta i nie tracić czasu przed szlabanem.

Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni otwarty

Nadszedł najbardziej wyczekiwany moment inwestycji, czyli oddanie wiaduktu do użytku. Obiekt ułatwi dojazd do i z północnych dzielnic Gdyni kierowcom, pieszym i rowerzystom. Znacznie poprawi bezpieczeństwo użytkowników oraz zwiększy przepustowość na tym obszarze.

Bartłomiej Austen / wiceprezydent Gdyni

Wiadukt na ul. Puckiej powstał w ramach współpracy Gdyni ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycja zakładała likwidację przejazdów kolejowo-drogowych i jest elementem większego projektu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. Budowa rozpoczęła się w maju 2023 roku.

wiadukt, ul. Pucka, Gdynia 2024

Jak informuje spółka PKP, przed oddaniem do użytku obiekt przeszedł wymagane próby statyczne, dynamiczne oraz testy oświetlenia. Wiadukt ma 185 metrów długości i został zbudowany z wykorzystaniem trzech stalowych pomostów ważących łącznie blisko 130 ton. Konstrukcja prowadzi nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz grupą torów stacji Gdynia Port, na północ od ul. Przemysłowej.

Na wiadukcie wytyczono dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżkę rowerową. Obiekt został zabezpieczony barierami ochronnymi i wyposażony w nowoczesne oświetlenie LED, które można zmieniać w zależności od potrzeb i okazji. W ramach inwestycji powstały także mury oporowe oraz przyległa infrastruktura drogowa, a przejazdy kolejowo-drogowe w okolicy zostały całkowicie zlikwidowane.

Budowa nowej trasy kosztowała łącznie 80,77 mln zł, z czego Gdynia sfinansowała 55,92 mln zł, a PKP PLK – 24,85 mln zł.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama