Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Konkurs na opracowanie koncepcji wystawy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 ogłoszony

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku ogłosiło jednoetapowy konkurs na opracowanie koncepcji projektowej wystawy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939. Chodzi o przygotowanie kompleksowej opowieści o dziejach półwyspu Westerplatte, obronie Wojskowej Składnicy Tranzytowej we wrześniu 1939 roku oraz przedstawienie symbolu, jakim Westerplatte stało się dla mieszkańców naszego kraju.
Westerplatte
Trwa jednoetapowy konkurs na opracowanie koncepcji projektowej wystawy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Wystawa stanowi integralną część oddziału Muzeum II Wojny Światowej zlokalizowanego na Westerplatte. Jak podkreślają muzealnicy – Podstawową misją Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 – Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku jest ochrona, utrzymanie i rewitalizacja zespołu obiektów architektury militarnej na terenie Westerplatte. O autentyzm pola bitwy oraz podtrzymywanie pamięci o postawie polskiego społeczeństwa w czasie II wojny światowej dbamy poprzez pielęgnację miejsca, w którym rozpoczął się najtragiczniejszy konflikt w dziejach. Na wystawie w Budynku Muzeum Westerplatte zostaną ulokowane najciekawsze z ponad 60 tys. artefaktów, odnalezionych podczas wciąż trwających badań archeologicznych. Plenerowy charakter całego założenia umożliwi docelowo stworzenie ekspozycji w obrębie historycznej przestrzeni, w tym w uczytelnionych reliktach dawnej Wojskowej Składnicy Tranzytowej na Westerplatte.

Konkurs na opracowanie koncepcji wystawy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939

Kilka słów o samym konkursie. Muzeum określiło maksymalny łączny koszt realizacji prac budowlanych związanych z wykonaniem wystawy na podstawie założeń zwycięskiej pracy konkursowej na kwotę nieprzekraczającą 45 mln zł netto. Termin składania prac ustalono na 7 lutego przyszłego roku, 21 lutego powinny zostać ogłoszone wyniki.

Główne kryteria oceny prac to m.in.  oryginalność, kreatywność i walory artystyczne, w tym estetyka zaproponowanych rozwiązań wystawienniczych dla elementów graficznych pracy konkursowej; zgodność z wytycznymi dla części opisowej pracy konkursowej oraz scenariuszem wystawy; przekazanie zwiedzającym, w sposób wyrazisty, głównych założeń wizji Muzeum i związanych z tym emocji za pomocą wystawy i zabiegów artystycznych;  uświadomienie zwiedzającym, że najtragiczniejszy w dziejach ludzkości konflikt zbrojny, który objął cały świat, miał swój początek 1 września 1939 r. na Westerplatte; podkreślenie znaczenia obrony Westerplatte dla podnoszenia ducha narodu i Wojska Polskiego w 1939; „Nigdy więcej wojny” – Westerplatte jako symbol i wyzwanie. 

CZYTAJ TEŻ: Nosze z Westerplatte w MIIWŚ? Fatalna pomyłka byłej dyrekcji

Przewodniczącą sądu konkursowego została dr hab. inż. arch. Agnieszka Gębczyńska-Janowicz. Na autorów najlepszych prac oczekują nagrody pieniężne. Za I miejsce w wysokości 30 tys. zł, za II lokatę 15 tys., za III miejsce – 10 tys. Ponadto zwycięzca otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie usługi na podstawie swojej pracy konkursowej.

konkurs na opracowanie koncepcji wystawy Muzeum Westerplatte, plakat
(źródło: Muzeum II Wojny Światowej)
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama