Oferty na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia należy składać do 30 września do godziny 12, ich otwarcie nastąpi tego samego dnia o godzinie 14. Co jest przedmiotem zamówienia? Wybrany wykonawca otrzyma zadanie zaprojektowania, budowy, sfinansowania, wyposażenia, a następnie utrzymania i eksploatacji w okresie umowy pirsu Portu Zewnętrznego. Zostanie tam zlokalizowany uniwersalny terminal kontenerowy, choć dopuszczone będzie też wykorzystanie infrastruktury do innych funkcji.
Przesunięto termin składania ofert na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia
Pierwsze statki powinny zacumować przy nowych nabrzeżach w roku 2029. To bez wątpienia inwestycja o dużej skali, jedna z największych w sektorze polskiej gospodarki morskiej. Jej elementem składowym jest budowa nowych falochronów – wykonawca tej inwestycji został już wybrany.
Port Zewnętrzny nie może, oczywiście, funkcjonować w próżni, bez łączności z infrastrukturą drogową i kolejową. Wyraźną poprawę dostępności komunikacyjnej całego Portu Gdynia powinny zapewnić tak znane projekty, jak budowa Drogi Czerwonej oraz linii kolejowej 201. Na etapie opracowania dokumentacji znajduje się estakada drogowa do Portu Zewnętrznego, na początku roku 2026 przewidywane jest uzyskanie pozwolenia na budowę. W tzw. Dolinie Logistycznej, będącej zapleczem portu, planowana jest budowa parkingu centralnego.
Jak podkreśla Zarząd Morskiego Portu Gdynia, przedłużenie postępowania pozwoli kontynuować je w obecnej formule, której pozytywnej oceny udzielił Europejski Bank Inwestycyjny. Obecne wydłużenie terminu w żaden sposób nie zagraża realizacji inwestycji zgodnie z Programem Rozwoju Polskich Portów Morskich do roku 2030.
Napisz komentarz
Komentarze