Realizacja planowanego projektu ma docelowo poprawić przepustowość linii tramwajowych. Inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości komunikacyjnej – możliwa będzie obsługa na jednym przystanku co najmniej dwóch tramwajów jednocześnie. To będzie pozwalało na odjazd w ciągu tego samego cyklu sygnalizacji świetlnej.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego – Traugutta to zadanie komplementarne do projektowanej trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz – mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych.
ZOBACZ TEŻ: Rewolucja w gdańskich autobusach i tramwajach! Nowy system pomoże w przesiadkach
Wśród nowych założeń, na przystanku „Opera Bałtycka” [2014] peron powinien być wykonany w formie docelowej - jako peron autobusowo-tramwajowy (krawężniki przystankowe typu A+T), podobny do tego na Alei Lipowej.
Projekt obejmie parę przystanków: „Jaśkowa Dolina”, „Galeria Bałtycka”, „Wojska Polskiego” i „Politechnika”. - Na przystanku „Traugutta” w kierunku centrum peron miałby w przyszłości służyć także autobusom – mówi Aneta Niezgoda. - Przystanki „Klonowa” i „Miszewskiego” zostały przeprojektowane w ramach Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz.
Przetarg na opracowanie projektu zostanie ogłoszony w najbliższych dniach, a prace projektowe mają potrwać ok. 1,5 roku.
Napisz komentarz
Komentarze