Gdańsk przetestuje „elektryka” Solarisa
Autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric będzie sprawdzany pod kątem możliwości i operacyjności w regularnym ruchu miejskim. Pojazd został przekazany do testów przez firmę Solaris Bus & Coach.
- Wprowadzenie nowych autobusów do naszej floty komunikacyjnej jest krokiem w stronę zrównoważonego transportu i dbałości o środowisko. Dlatego testujemy kolejne pojazdy - mówi Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. - To krok w przyszłość, ale także dowód naszego zaangażowania w rozwój ekologicznych rozwiązań transportowych. Chcemy, aby mieszkańcy Gdańska mieli dostęp do nowoczesnych, ekologicznych środków transportu, co przyczynia się do poprawy jakości życia w naszym pięknym mieście.
Testy potrwają dwa tygodnie
Testy rozpoczęły się 28 grudnia i potrwają do 9 stycznia. 29 grudnia autobus kursuje na linii 289. W kolejnych dniach pojawi się na innych gdańskich trasach. Pojazd wyposażony jest w baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 500 kWh. Jak zapewnia producent, takie parametry baterii zapewniają swobodną operacyjność w miejskich warunkach i całodzienny zasięg. Autobus posiada silnik elektryczny o mocy 240 kW, a napęd pojazdu wykonano w technologii energooszczędnej SiC.
CZYTAJ TEŻ: Gdańskie „elektryki” mają jeździć dłużej. Zimą pełne trasy bez ładowania
- Testowany autobus Solaris Urbino 12 electric, podobnie jak posiadane przez nas autobusy MAN Lion’s City E, przeznaczony jest do obsługi całodziennych linii przy ładowaniu nocnym na terenie zajezdni. To rozwiązanie zgodne ze światowym trendem, które dobrze sprawdza się w Gdańsku – mówi Jerzy Wiatr, wiceprezes ds. operacyjnych Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Autobus jest klimatyzowany poprzez pompę ciepła CO2. Na pokładzie dostępny jest monitoring, autorski system informacji pasażerskiej producenta OneLine oraz praktyczne ładowarki USB dla pasażerów. Bezpieczeństwo zapewnia pasażerom asystencki system wsparcia kierowcy MobileyeShield+, który poprzez system kamer i czujników monitoruje martwe pola i otoczenie wokół autobusu, informując kierowcę o obiektach znajdujących się blisko pojazdu.
Napisz komentarz
Komentarze