Po raz pierwszy w grę miejską „Wilczym Tropem” mieszkańcy Pelplina zagrali w 2017 roku. Od tej pory wydarzenie odbyło się jeszcze cztery razy. Przerwa w organizacji tego przedsięwzięcia dotyczyła roku 2020 oraz 2021, kiedy to obowiązywały obostrzenia związane z pandemią.
„Wilczym Tropem” w Pelplinie po raz piąty
Zanim młodzi uczestnicy gry wyruszyli na trasę, mieli okazję wysłuchać prelekcji o działaniach podziemia antykomunistycznego w Polsce, którą wygłosił Artur Chomicz z Biura Edukacji Instytutu Pamięci Narodowej w Gdańsku. Jeszcze tylko kilka informacji organizacyjnych i pora wyruszyć w miasto... Udział w grze zgłosiło 8 drużyn. Razem z opiekunami to 38 osób.
Zadaniem uczestników było poruszanie się pomiędzy poszczególnymi punktami, zgodnie z otrzymaną mapą, oraz zdobywanie punktów za wykonywanie znajdujących się tam zadań. Na „wędrowców” czekały nie tylko zagadki z wiedzy, ale i te bardziej „przyziemne”. Trzeba było, m.in., odszyfrować wiadomości zapisane alfabetem Morse'a. Wśród wymaganych zadań były także:
- musztra wojskowa,
- strzelanie,
- poszukiwanie przedmiotów ukrytych w ziemi,
- wyszukanie informacji w sieci
- udzielanie pierwszej pomocy rannym.
PRZECZYTAJ TEŻ: W Gdyni pobiegasz, w Gdańsku zagrasz w piłkę i tenisa stołowego
– W niektórych punktach uczestnicy odczytywali zadanie za pomocą kodów QR, robili zdjęcia i wysyłali je pod wskazany adres mailowy – mówi Piotr Łaga, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Pelplinie. – Za niewłaściwe wykonanie jednego z zadań, niektóre drużyny trafiły na kilka minut „do więzienia” w piwnicach ZSP. Wykonanie zadań pozwoliło na odczytanie hasła gry, którym było nazwisko jednego z żołnierzy podziemia antykomunistycznego – Sojczyński.
Przypomnijmy, zadania zostały przygotowane dzięki zaangażowaniu: Miejskiej Biblioteki Publicznej, Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie, Stowarzyszenia Dziedzictwo Historyczne Pomorza, Pelplińskiego Centrum Sportu, Kociewskiego Centrum Kultury oraz pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Pelplinie. Koordynatorem gry był Krzysztof Cegłowski z Miejskiego Ośrodka Kultury w Pelplinie.
W grze wzięły udział drużyny z gminnych szkół podstawowych:
- Szkoła nr 1 w Pelplinie,
- dwie drużyny ze Szkoły nr 2 w Pelplinie,
- Szkoła Podstawowa w Kulicach,
- Szkoła Podstawowa w Rajkowach,
- Szkoła Podstawowa w Rudnie
- oraz drużyna z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie.
PRZECZYTAJ TEŻ: Baśkarze zagrali w Sztumie o puchar starosty w roku jubileuszu powiatu
Co istotne, wszystkim drużynom udało się ukończyć trasę gry i ułożyć hasło. Większość drużyn nie tylko wykonała prawie wszystkie zadania, ale niektóre z ekip także zagadki bonusowe.
Kiedy już emocje nieco opadły, nadszedł czas na dzielenie się wrażeniami z udziału w grze. Okazało się, że wcale nie jest łatwo wskazać, które z zadań były najtrudniejsze. Za to niektórzy z uczestników przyznali, że dość „traumatyczny” był dla nich pobyt „w więzieniu”.
– To było dość małe pomieszczenie w części piwnicznej szkoły – wyjaśnia dyrektor Łaga. – Kilka osób zauważyło, że konieczność odbycia kary w tym miejscu sprawiła, że poczuli namiastkę tego, co przeżywali osadzeni w takich miejscach żołnierze wyklęci.
„Wilczym Tropem” w Pelplinie. Wyniki
Poznajmy wyniki tegorocznej edycji gry:
- I miejsce – „Zwiadowcy” z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie,
- II miejsce – „Puchacze” z Zespołu Kształcenia i Wychowania w Kulicach,
- III miejsce – drużyna z Zespołu Kształcenia i Wychowania w Rudnie.
PRZECZYTAJ TEŻ: Grand Prix Polski w Mölkky w Tczewie na zmodernizowanym Stadionie Miejskim
Na liście laureatów znaleźli się także:
- „Rajkowska Sfora” z Zespołu Kształcenia i Wychowania w Rajkowach,
- „Drużyna z klasą” ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Pelplinie,
- „Barbie Team” z Zespołu Kształcenia i Wychowania nr 1 w Pelplinie,
- „Brygada RR” – drużyna dorosłej młodzieży z gminy Pelplin
- oraz „Emeryci i renciści” ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Pelplinie.
Napisz komentarz
Komentarze