Wawel to ponad 160-metrowy prom z ponad 40-letnim stażem, należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pływającej po Morzu Bałtyckim pod marką Polferries. Został zbudowany w stoczni szwedzkiej. Jednorazowo może wziąć na pokład nawet tysiąc pasażerów.
Kolizja promu Wawel w Porcie Gdańsk. Jej przyczyny nie będą dalej badane
Do kolizji promu Wawel doszło 21 stycznia podczas manewrów na obrotnicy w Porcie Gdańsk. Jednostka uderzyła wówczas w nabrzeże, uszkadzając kadłub. 151 obecnym na promie pasażerom, płynącym z Nynäshamn do Gdańska, jak i członkom załogi, nic się, na szczęście, nie stało.
WIĘCEJ NA TEMAT KOLIZJI PROMU WAWEL PRZECZYTASZ W ARTYKULE: Prom Wawel uszkodzony w Porcie Gdańsk
Sprawą zajęła się Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich, która stwierdziła, iż po zapoznaniu się z materiałami dotyczącymi zdarzenia z udziałem promu Wawel bandery Wysp Bahamów, do którego doszło w czasie obracania jednostki na obrotnicy przy nabrzeżu WOC w Gdańsku, odstępuje od prowadzenia badania.
PRZECZYTAJ TEŻ: Nowy prom z Gdyni do Karlskrony. Stena Ebba dołączyła do floty Stena Line
– Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich, biorąc pod uwagę okoliczności wypadku oraz brak poważnych skutków zdarzenia, uznaje że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadkom w przyszłości – czytamy w uchwale PKBWM.
Pełna treść uchwały Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich dostępna TUTAJ.
Napisz komentarz
Komentarze