Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowy prom z Gdyni do Karlskrony. Stena Ebba dołączyła do floty Stena Line

Może zabrać na pokład 1200 pasażerów i nawet 200 ciężarówek na 3600 metrach pokładów samochodowych. Stena Ebba, bo o niej mowa, pływa już na trasie Gdynia-Karlskrona. W pierwszy rejs wyruszyła z Gdyni w poniedziałek, 2 stycznia. To nowoczesny prom klasy E-Flexer, jeden z największych na Morzu Bałtyckim w regularnej żegludze.
Stena Ebba

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Stena Ebba pływa już na trasie Gdynia-Karlskrona. To najnowszy prom klasy E-Flexer we flocie Stena Line. W pierwszy rejs wyruszył w poniedziałek, 2 stycznia o godz. 21:00 z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. Do Karlskrony ma przypłynąć we wtorek, 3 stycznia ok. godz. 6:00.

– Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie, zarówno naszym klientom frachtowym, jak i pasażerom, najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na 3 statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć – mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.

Prom Stena Ebba ma 240 m długości, 28 m szerokości, 6,4 m zanurzenia oraz 3600 m pojemności frachtowej i 263 kabiny. Na pokład może zabrać 1200 osób i nawet 200 ciężarówek. Statek został zbudowany w 2022 roku w chińskiej stoczni Merchants Jinling Shipyard (Weihai) Co Ltd.

Trzy promy na trasie Gdynia-Karlskrona

Na trasie Gdynia-Karlskrona pływają teraz 3 promy:

  • Stena Spirit (1200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się też m.in.: dyskoteka, bary i restauracje, a nawet SPA z widokiem na morze),
  • Stena Estelle
  • i Stena Ebba.

Stena Estelle to siostrzana jednostka Steny Ebba. W pierwszy rejs do Karlskrony udała się w niedzielę, 4 września. Dzień wcześniej odbyła się uroczystość nadania imienia nowemu statkowi.

WIĘCEJ NA TEN TEMAT PRZECZYTASZ W ARTYKULE: Nowy prom na trasie Gdynia-Karlskrona. Stena Estelle dołączyła do floty Stena Line

Stena Ebba i Stena Estelle to nowoczesne promy klasy E-Flexer, które zwiększą przepustowość trasy Gdynia-Karlskrona. Jak podaje Stena Line, to jedne z największych promów na Bałtyku w regularnej żegludze.

– Są wydajne energetycznie, dzięki swojej optymalnej konstrukcji. Mogą być przystosowane do zasilania gazem, co pozwoli na zmianę paliwa na metanol lub LNG. Podczas zawinięć do portów, statek może korzystać z zasilania z lądu, co ogranicza emisję spalin. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy. Natomiast pasażerom spodobają się przestronne, po skandynawsku wykończone wnętrza, z widokami morza przez panoramiczne okna – inforuje Stena Line.

Co z pozostałymi promami z Gdyni do Szwecji?

Użytkownicy promów z Gdyni do Szwecji oraz shipspotterzy zastanawiają się pewnie, co stanie się z promami, które dotychczas kursowały na trasie Gdynia-Karlskrona. Stena Line podaje, że pozostaną w jej flocie.

Stena Vision od wiosny 2023 roku będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią. Prom Stena Nordica pozostanie częścią floty Stena Line i będzie wykorzystywany, w miarę potrzeb, do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line – poinformowała Stena Line.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama