Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Gdańskie Wakacje.pl z zarzutami prezesa UOKiK

Kara w wysokości nawet 10 procent rocznego obrotu grozi gdańskiej spółce Wakacje.pl. Zdaniem prezesa UOKiK, który postawił firmie zarzuty, ta miałą zaniżać koszty wyjazdów podawanych w wyszukiwarce internetowej, a tym samym wprowadzać klientów w błąd. Firma całym zamieszaniem jest zaskoczona.

Autor: Wakacje.pl | material prasowy

- Postawiłem spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd. Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność. To pierwsze takie działanie na rynku usług turystycznych. Będziemy się dalej przyglądać praktykom dotyczącym podawania cen w tej branży niezależnie od tego, czy są to duże biura podróży, małe firmy czy portale pośredniczące w sprzedaży ofert – relacjonuje Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Skala cyberoszustw jest przytłaczająca! UOKiK ostrzega

O co konkretnie chodzi? Instytucja, na konkretnym przykładzie, dość obrazowo przedstawia domniemany sposób działania gdańskiej firmy z branży turystycznej. Na stronie z wynikami wyszukiwania 7 dni w 5-gwiazdkowym hotelu na Riwierze Tureckiej w przeliczeniu na osobę kosztowało 2111 zł, a po wejściu na stronę danej oferty i zaktualizowaniu ceny... 2558 zł.

Podobnie wyglądać ma wiele innych propozycji urlopowych i imprez turystycznych oferowanych przez Wakacje.pl zarówno dotyczących rodzinnych wyjazdów na narty, jak i wczasów na egzotycznej wyspie czy wycieczek objazdowych.

Na stronie z wynikami wyszukiwania 7 dni w 5-gwiazdkowym hotelu na Riwierze Tureckiej w przeliczeniu na osobę kosztowało 2111 zł, a po wejściu na stronę danej oferty i zaktualizowaniu ceny... 2558 zł.

Według UOKiK, który prowadził monitoring ofert serwisu Wakacje.pl, w blisko 2/3 przypadków, podawane przez wyszukiwarkę ceny były zaniżone w stosunku do tych faktycznie znajdujących się na stronie internetowej, a w około 1/10 - zawyżone. Faktyczne rozbieżności kosztów wahały się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w przeliczeniu na każdego uczestnika wycieczki.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Potężna kara UOKik dla Vectry! Będzie odwołanie

Jak zaznacza Tomasz Chróstny: - Niepełne lub nieaktualne ceny w wynikach wyszukiwania mają też wpływ na wyniki sortowania ofert według kryterium od najtańszej oraz wyniki ich filtrowania w określonym przedziale cenowym. W efekcie konsumenci mogą dostać dezinformujące dane, np. rzeczywiście najtańsza oferta może się znaleźć na dalekim miejscu. Może to utrudniać dokonanie optymalnego wyboru usługi.

Od lipca 2022 r. – już w trakcie postępowania wyjaśniającego – spółka Wakacje.pl zaczęła zamieszczać przy wynikach wyszukiwania symbol graficzny, po rozwinięciu którego pojawia się informacja, że w niektórych przypadkach cena może się zmienić. Zdaniem prezesa UOKiK nie zmienia to faktu, że konsumenci mogą być dalej wprowadzani w błąd.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara do 10 procent rocznego obrotu przedsiębiorcy.

Oświadczenie Wakacje.pl

Jesteśmy zaskoczeni stanowiskiem Prezesa UOKIK, który jak zakładamy omyłkowo przypisał nam rolę, której nie pełnimy. Wakacje.pl S.A. prezentują ofertę partnerów zewnętrznych (biur podróży) i nigdy nie wpływają na wysokość cen ich ofert prezentowanych w serwisie www.wakacje.pl. Wysokość cen wynika tylko i wyłącznie z polityki sprzedażowej biur podróży.

ZOBACZ TEŻ: Skradziono rowery z wyposażeniem gdańskich ratowników


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama