Jak poinformowano w komunikacie, 23 grudnia spółki z Grupy PKP - Polskie Koleje Państwowe SA i Xcity Investment sp. z o.o. - oraz obecni partnerzy - Semeko Grupa Inwestycyjna S.A. i Semeko SPV II sp. z o.o. - rozszerzyły grono inwestorów uczestniczących w projekcie o nowy podmiot, firmę NDI Development sp. z o.o. z Grupy NDI.
Wynika to z powrotu do realizacji projektów deweloperskich i wznowienia pracę nad kolejnym z nich, którym jest Gdynia Międzytorze. Podpisanie umowy z nowym inwestorem pozwoli przyspieszyć budowę. Według planów pierwsze prace mają rozpocząć się w 2026 roku.
CZYTAJ TEŻ: Gdynia: Zablokowano wycinkę drzew w lesie przy ul. Unruga
Takie rozwiązanie wpisuje się w trend wykorzystywania przestrzeni wewnątrz miasta, a nie rozlewania zabudowy po jego obrzeżach. Dawne tereny kolejowe są zatem idealną lokalizacją. Gdyńskie Śródmieście potrzebuje takich zmian. Powstanie nowoczesna, wielofunkcyjna dzielnica pomiędzy ul. Jana z Kolna a stacją Gdynia Port.
Na Międzytorzu powstanie 4730 mieszkań wraz z zabudową o charakterze biurowym i handlowo-usługowym. Zaplanowano także budowę nowych dróg oraz stworzenie terenów zielonych.
Napisz komentarz
Komentarze