Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

4,6 mln pasażerów na gdańskim lotnisku w 2022 roku. W 2023 port idzie na rekord

Niemal 4,58 miliona pasażerów, i pod tym względem trzecie miejsce w kraju, oraz malejący dystans do rekordowego 2019 roku, prawie 23 mln zł zysku netto, a więc oznaki, że za chwilę wrócimy do „starych dobrych czasów” (sprzed pandemii COVID-19). Władze Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie w czwartek, 19 stycznia podsumowały 2022 rok i zapowiadają, że w 2023 roku zamierzają przekroczyć liczbę niemal 5,38 mln osób odprawionych i przyjętych 4 lata wcześniej.
lotnisko w Gdańsku

Autor: Karol Uliczny | Zawsze Pomorze

– Uważam, że rok 2022 był bardzo dobry. Można powiedzieć, że on już pozwala nam zapomnieć o pandemii. Pamiętajmy, że dla branży lotniczej najgorszą rzeczą, która nas spotkała, nie jest kryzys gospodarczy, nie jest recesja, którą mamy, nawet nie jest ten kryzys energetyczny, tylko tak naprawdę pandemia i ograniczenia wprowadzane przez poszczególne państwa europejskie czy światowe. Jeszcze cały czas te ograniczenia na świecie w niektórych miejscach funkcjonują, i to jest największa zmora dla rynku lotniczego. Dzisiaj mamy do czynienia z końcem tych ograniczeń – zaznaczył na konferencji prasowej w czwartek, 19 stycznia prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy Tomasz Kloskowski. – To jest przesłanka mówiąca o tym, że my za chwilę wrócimy do „starych dobrych czasów – zapowiedział.

Lotnisko w Gdańsku. Najpopularniejsze kierunki

Najpopularniejsze obsługiwane w 2022 roku kierunki to:

  • Londyn (384 tys. pasażerów),
  • Oslo (330 tys. pasażerów),
  • Sztokholm (268 tys. pasażerów)
  • oraz Warszawa (209 tys. pasażerów).

W kategorii lotów czarterowych najbardziej popularne okazały się:

  • Turcja,
  • Grecja
  • oraz Egipt.
wyniki gdańskiego lotniska, 2022

Ogółem ruch krajowy stanowił około 10-procentowy udział w liczbie osób korzystających z lotniska w Rębiechowie, które w 2022 roku wypracowało również niemal 23 mln zł zysku netto – to znaczący wzrost w stosunku do roku poprzedniego, który zakończył się ujemnym bilansem na poziomie nieco ponad 2,4 mln zł.

PRZECZYTAJ TEŻ: Lipiec rekordowym miesiącem w historii lotniska

Ponad 80 procent regularnych pasażerów lotów stanowili ci korzystający z „budżetowych” przewoźników linii Ryanair i Wizz Air, z nieznaczną przewagą tego pierwszego. W sezonie zimowym z gdańskiego lotniska lata 7 linii do 55 destynacji w 17 krajach, a siatka regularnych połączeń zamyka się w liczbie 65.

Port Lotniczy w Gdańsku na 3. miejscu w kraju

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy zakończył miniony rok na trzecim miejscu pod względem krajowej konkurencji, za Warszawą, Krakowem i przed Katowicami. Odnotowano również rekordowy przewóz ładunków cargo na poziomie 10 189 tys. ton, a więc o 11 procent większy niż w 2021 roku i o prawie 50 proc. większy niż w 2019 roku.

PRZECZYTAJ TEŻ: Lotnisko w Gdańsku najlepsze w kraju w rankingu AirHelp Score

– Strategiczny plan na przyszły rok: Chcemy pobić te 5 milionów 400 tysięcy [pasażerów]. Myślę, że spróbujemy się pokusić o 5,5 miliona pasażerów rocznie, czyli chcemy, żeby był to rok rekordowy – zapowiedział prezes Tomasz Kloskowski. – Przypomnę, że w 2024 roku, w maju, obchodzimy 50-lecie lotniska i 30-lecie spółki nim zarządzającej, także już w tym roku będziemy ruszać z różnego rodzaju atrakcjami dla mieszkańców. Będą dni otwarte, będą konkursy plastyczne – wymieniał i dodał: – Chcemy, po prostu, zacząć „szumieć”, żebyśmy dalej, tak jak do tej pory, żeby wszyscy mieszkańcy naszego regionu, ale i województw ościennych, którzy z naszego lotniska korzystają, byli dumni z naszego miasta.

Choć zastrzegł, że władze portu lotniczego w najbliższych latach spodziewają się zmniejszenia liczby lotów krajowych, to – dopytywany przez dziennikarzy – zwrócił uwagę, że wysokie ceny konkurencyjnych środków transportu [niedawne podwyżki cen biletów kolejowych oraz wysokie koszty paliwa] „tylko pomagają” branży lotniczej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama