Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lotnisko w Gdańsku najlepsze w kraju w rankingu AirHelp Score

W globalnym rankingu AirHelp Score 2022 najwyżej klasyfikowanym polskim portem lotniczym został Gdańsk. Zestawienia otwierają Qatar Airways wśród przewoźników i Tokio-Haneda wśród lotnisk.
Lotnisko w Gdańsku najlepsze w kraju w rankingu AirHelp Score

Autor: www.krzeminskifoto.com

Jak wynika ze światowego rankingu AirHelp Score 2022, Polskie Linie Lotnicze LOT zajęły wysokie, 12. miejsce. PLL Lot jest jednocześnie czwartym najlepszym przewoźnikiem z Europy w tym zestawieniu.

W kategorii portów lotniczych ujęto pięć polskich lotnisk – w ogólnym zestawieniu osiągnęły przeciętny wynik. Utrzymanie pierwszego miejsca w zestawieniu krajowym, przez Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, z jednej strony jest powodem do zadowolenia, jednak ranking dołożył i przysłowiową łyżkę dziegciu. Ostatnim razem gdańskie lotnisko mogło pochwalić się bardzo wysoką, piątą lokatą w rankingu światowym – tym razem, niestety, spadło na 75. miejsce.

Drugą pozycję w ujęciu krajowym zajęło lotnisko Kraków-Balice, które poprawiło swój wynik z poprzedniego rankingu i tym samym weszło do pierwszej światowej setki (w tym roku jest 79., poprzednio było 112.). Na podium znalazło się także warszawskie lotnisko Chopina. W rankingu światowym ten port lotniczy zajął 102. lokatę, wypadając tym samym z pierwszej setki i notując wyraźnie słabszy wynik niż w 2019 roku. Wówczas uplasował się na 56. miejscu. Czwarte i piąte pozycje w Polsce zajęły lotniska nienotowane w poprzedniej edycji rankingu – to odpowiednio Wrocław (107. w zestawieniu globalnym) i Katowice (111. lokata na świecie).

 

AirHelp Score, czyli globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, jest publikowany od 2015 roku przez AirHelp – największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych.

W latach 2020 i 2021 ranking zawieszono – w związku z pandemią COVID-19 i je wpływem na rynek lotniczy. Niemożliwe było wówczas opracowanie rzetelnych danych. Stosowany do tworzenia rankingu wskaźnik AirHelp Score ma możliwie najlepiej odzwierciedlać ogólne wrażenia pasażerów z korzystania z linii i portów lotniczych. Powstaje on na podstawie kilku danych składowych – w przypadku linii lotniczych są to: punktualność, opinia pasażerów oraz sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie (ważone równo), a w przypadku lotnisk: punktualność, opinia pasażerów oraz jakość lotniskowych sklepów i restauracji (tu składowa punktualności waży 60 proc. wskaźnika, pozostałe ważą po 20 proc.).

Najnowszy ranking AirHelp Score 2022 powstał na podstawie danych ruchu lotniczego z całego świata za okres od 1 stycznia do 31 października br. oraz opinii pasażerów o liniach i portach lotniczych, z których usług ostatnio korzystali. W zestawieniu uwzględniono ostatecznie te linie lotnicze (64) oraz lotniska (151), z których w tym czasie najwięcej korzystano oraz dla których możliwe było zebranie najpełniejszych danych i opinii pasażerów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama