Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Bliżej budowy drogi Via Maris

Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego ogłosiło postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy opracowań dotyczących tzw. Via Maris. Droga ma poprowadzić ruch od węzła Gdynia Północ do Portu Władysławowo.
Zdjęcie ilustracyjne

Autor: fot. Canva

Przyszła droga Via Maris ma odciążyć drogę krajową nr 6, która stanowi główną arterię komunikacyjną Gdyni, Rumi i Redy, szczególnie przeciążoną w okresie wakacyjnym. Dodatkowo będzie stanowić trasę tranzytową dla kierowców jadących w stronę północnych rejonów województwa pomorskiego. W grudniu 2021 r., 11 samorządów lokalnych oraz samorząd województwa pomorskiego podpisało list intencyjny w sprawie współpracy oraz opracowania szczegółowych koncepcji połączeń drogowych w tej części regionu, w tym dla Via Maris.

Droga w trzech wariantach

13 czerwca br. Pomorskie Biuro Planowania Regionalnego ogłosiło postępowania przetargowe na wyłonienie wykonawców opracowań dotyczących nowych odcinków dróg w województwie pomorskim. Jednym z nich jest Studium Sieciowe i Studium Korytarzowe dla nowego połączenia drogowego Via Maris, od projektowanego węzła Gdynia Północ, w ciągu Drogi Czerwonej, do Portu Władysławowo wraz obwodnicą Władysławowa.

W ramach zamówienia wyznaczone mają zostać korytarze przebiegu drogi w trzech różnych wariantach. Via Maris ma zostać podzielona na trzy, robocze odcinki: od węzła Gdynia Północ do połączenia z drogą krajową nr 6 oraz drogą wojewódzką nr 216, który rozważany jest w przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, drugi - od drogi krajowej nr 6 i DW-216 w okolicach Rumii do obwodnicy Władysławowa (jako droga w przekroju 2x2 lub 1x2). Trasa miałaby być jednocześnie zachodnią obwodnicą Pucka, odciążyć obecną DW-216 i poprawić komunikacje do Półwyspu Helskiego. Oraz trzeci - odcinek południowej obwodnicy Władysławowa, analizowany jako droga zamiejska klasy G w przekroju jednojezdniowym.

Via Maris

Dokumentacja ma być gotowa w ciągu roku. Po jej opracowaniu samorządy będą starać się o uzyskanie finansowania.

Inwestycja wynika z postanowień projektu Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie mobilności i komunikacji, który został przyjęty przez Zarząd Województwa Pomorskiego uchwałą z maja 2022 r. Zamówienie jest finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama