- Przygotowaliśmy narzędzia, dzięki którym będzie można skutecznie walczyć z hałasem w Śródmieściu - mówił podczas czwartkowej (31.03.) sesji Piotr Grzelak, zastępca prezydent ds. zrównoważonego rozwoju. - Chcemy, aby Śródmieście było otwarte na turystykę, ale też rozumiemy, że mieszkający tu gdańszczanie i gdańszczanki maja prawo do odpoczynku w swoich domach, do ciszy nocnej. Dlatego przeprowadziliśmy badania opinii publicznej. Wynika z nich, że 70 proc. mieszkańców Głównego i Starego Miasta skarży się na zakłócenia ciszy nocnej, a aż 78 proc. uważa, że głównym problemem jest głośne zachowanie się osób gromadzących i spożywających alkohol w przestrzeni publicznej. Dziś przyjęte uchwały mają za zadanie poprawić tę sytuację
Jak zapewniają urzędnicy, miasto pracuje także na rzecz wypracowania standardów działania klubów nocnych i dyskotek, szczególnie w sezonie letnim. Wzmocnienie kontroli – monitoring oraz intensywniejsze działania służb mundurowych - to kolejne działania w celu ochrony mieszkańców Śródmieścia.
Nocna sprzedaż alkoholu
Proces przygotowania uchwał poprzedziły konsultacje społeczne, które prowadzono m.in. na obszarze Śródmieścia Gdańska, w tym na Głównym Mieście. Sondaż przeprowadzony został przez Pracownię Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego. Większość respondentów (60-70 proc. z Głównego Miasta) uważa, że ograniczenie nocnej sprzedaży alkoholu mogłoby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie ładu i porządku w dzielnicy oraz poprawę wizerunku Śródmieścia. Na skutek tego, władze miasta ograniczą, w godzinach nocnych, sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. Ograniczenia będą obowiązywać pomiędzy godz. 22 a 6. Dotyczy to ośmiu punktów działających całodobowo, w tym 2 na stacjach paliw. Rada gminy zasięgnęła w tej kwestii opinii m.in. Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W przypadku uchwały antyhałasowej, celem jest ochrona mieszkańców Śródmieścia poprzez ograniczenie hałasu w godzinach nocnych - 22 do 8. Ograniczenia dotyczą w szczególności miejsc organizujących dyskoteki, koncerty, występy, festyny lub inne imprezy prowadzone m.in. przy użyciu urządzeń oraz instalacji wzmacniających celem odtwarzaniu muzyki. Ograniczenia dotyczą także organizacji promocji przy użyciu reklam mobilnych (przenośnych, obwoźnych), działalności w salonach gier i rozrywki, klubach nocnych, oraz tych prowadzących działalność gastronomiczną.
Napisz komentarz
Komentarze