Najwyższy wskaźnik wykorzystania kolei przez mieszkańców w 2021 roku jest na Pomorzu i wyniósł on 19,9. W tym zestawieniu drugie jest Mazowsze, które uzyskało wskaźnik 13,6.
Z pewnością to ułatwia podjęcie decyzji o zakupie 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją zakupu 29 dodatkowych pojazdów o napędzie elektrycznym.
Wicemarszałek województwa pomorskiego Leszek Bonna przyznaje, że nie jest to rekordowy wskaźnik na Pomorzu, gdyż w czasie pandemii liczba podróży koleją spadła i to o połowę.
- Ale widać powolne odbicie po okresie pandemii. Jeśli nie zaskoczy nas kolejna silna fala zachorowań lub inne okoliczności, których dziś nie możemy przewidzieć, to spodziewam się, że z roku na rok będziemy notować duże wzrosty w wolumenie pasażerów - informje Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.
I m.in. stąd decyzja zarządu województwa pomorskiego o dalszych inwestycjach w modernizację linii kolejowych, ale także w tabor i wszczęciu postępowania przetargowego na zakup dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją zakupu 29 dodatkowych pojazdów o napędzie elektrycznym.
- Obecnie największym wyzwaniem jest zapewnienie taboru dla PKM po elektryfikacji oraz wymiana taboru na liniach kolejowych obsługujących ruch aglomeracyjny. W tym drugim przypadku, musi to być tabor dostosowany do dużej liczby pasażerów. Łącznie ma być to 20 nowoczesnych EZT dla aglomeracji oraz 11 dedykowanych linii PKM. W obu przypadkach będzie to skok jakościowy, na który bez wątpienia zasługują nasi pasażerowie – mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.
Samorząd województwa pomorskiego czeka na wyniki drugiej edycji Polskiego Ładu, gdzie przypomnijmy do rozpatrzenia jest wniosek z Pomorza na zakup czterech pojazdów o napędzie hybrydowym (elektro-spalinowym). Konieczność zakupu tego typu pojazdów wynika z przedłużającej się elektryfikacji LK 201, za którą odpowiada PKP PLK.
Napisz komentarz
Komentarze