Ograniczenia w poruszaniu się po węźle Karwiny wprowadzono już w grudniu 2024 r.- zwężono ruch na wiadukcie wprowadzono także zakaz wjazdu na wiadukt dużych samochodów ciężarowych i budowlanych. Z przeprowadzonych ekspertyz wynikało, że wzmocnienia wymaga fragment podpory wiaduktu. Wskazano również na uszkodzenie dwóch skrajnych słupów podpory.
– Bez podjęcia prac naprawczych za miesiąc, dwa mogłaby nam grozić katastrofa budowlana – mówił wówczas wiceprezydent Gdyni Bartłomiej Austen.
Teraz na wiadukcie ruszają roboty zabezpieczające. Gdyński Zarząd Dróg i Zieleni informuje, że te prace obejmą m.in.:
- usunięcie luźnych,
- spękanych i odspojonych fragmentów betonu,
- oczyszczenie powierzchni betonu oraz skorodowanego zbrojenia,
- wypełnienie ubytków specjalnymi masami szpachlowymi,
- zastosowanie żywic zespalająco-wzmacniających do naprawy pęknięć w słupach,
- odtworzenie okrągłego kształtu słupów (600 mm)
- i montaż stalowych opasek wzmacniających na trzech słupach nośnych.
Prace będą prowadzone w weekendy, w godzinach nocnych i wyłącznie wtedy, gdy pozwolą na to warunki pogodowe.
.jpg)
PRZECZYTAJ TEŻ O węźle Karwiny w MI. Czy Gdynia dogada się z PKP?
Wiadukt na ul. Wielkopolskiej, który jest częścią węzła Karwiny, ostatni kapitalny remont przeszedł w 1999 roku. Od tego czasu jego stan techniczny stopniowo się pogarszał. Obecnie ze względów bezpieczeństwa potrzebny jest remont obiektu. Wykazała to ekspertyza przeprowadzona na zlecenie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Napisz komentarz
Komentarze