Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Nowe zasady sprzedaży owoców i warzyw od 2025 roku. Co się zmieni?

Etykiety m.in. z krajem pochodzenia, nazwa i adres pakującego. To tylko niektóre zmiany, jakie wchodzą w życie 1 stycznia 2025 roku wraz z nowymi przepisami dotyczącymi sprzedaży warzyw i owoców. Obowiązywać będą zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.
targ
Będziemy wiedzieć, skąd pochodzi owoc lub warzywo, które jemy

Autor: Canva | Zdjęcie ilustracyjne

Te zmiany mają dać kupującym pełną informacje o produktach, m.in. kraju ich pochodzenia. Co ważne, przepisy będą obowiązywały zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. 

Szczegółowe rozwiązania zamieściła na swojej stronie Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

Nowe zasady sprzedaży owoców i warzyw. Jakie informacje znajdziemy na etykietach?

Od 1 stycznia na etykietach lub opakowaniach owoców i warzyw znajdą się między innymi:

  • nazwa i adres pakującego lub wysyłającego (np. ulica/miasto/region/kod pocztowy i państwo, jeśli jest różne od państwa pochodzenia),
  • pełna nazwa państwa pochodzenia; ma być ono dobrze widoczne.

W przypadku produktów objętych szczegółową normą handlową dodatkowo muszą się znaleźć:

  • nazwy produktu, jeśli produkt nie jest widoczny z zewnątrz,
  • klasy jakości,
  • nazwy odmiany,
  • wielkości lub liczby sztuk.

Klienci nie będą już wprowadzani w błąd?

Po zmianie przepisów na etykietach nie będą mogły pojawiać się ogólnikowe określenia typowe dla sloganów reklamowych: np.  najwyższa jakość czy premium. Dopuszczalne będą tylko informacje zgodne z obowiązującymi normami handlowymi, np. klasa ekstra, klasa I, klasa II.

Klienci często są też wprowadzani w błąd w kwestii kraju pochodzenia danego artykułu. Dlatego oznaczenie państwa ma być większe i lepiej widoczne niż, np., oznaczenie miejsca, w którym produkt został zapakowany.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama