Liniowe połączenie między Gdynią a Södertälje działa już od miesiąca. Ponieważ rejs między obu portami trwa tylko 22 godziny, umożliwia to znaczne skrócenie podróży, w porównaniu do transportu drogowego i kolejowego, oraz odciążenie sieci drogowej i kolejowej między kontynentem europejskim a Półwyspem Skandynawskim. Tymczasem serwis ro-ro (roll on-roll of) pozwala na przewozy pojazdów i ładunków tocznych. To również kolejny etap rozwoju zrównoważonego transportu w Porcie Gdynia.
Z Portu Gdynia popłyniesz do Södertälje. Nowy serwis ro-ro
– Port Gdynia jako jeden z kluczowych portów regionu bałtyckiego nieustannie inwestuje w budowę i modernizację infrastruktury, zrównoważony rozwój oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych – mówi Piotr Gorzeński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Nowa regularna linia żeglugowa ro-ro pomiędzy strategicznie położonymi portami wzmocni sieć logistyczną do i z docelowych miejsc w Szwecji oraz Norwegii, umacniając pozycję konkurencyjną Portu Gdynia. Jednym z efektów pojawienia się nowej linii żeglugowej będzie niewątpliwie zmniejszenie śladu węglowego wynikającego z zastąpienia transportu drogowego transportem morskim – a to jest dla Zarządu Portu bardzo istotny aspekt towarzyszący wielu podejmowanym działaniom rozwojowym.
Piotr Gorzeński / prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia
Linia jest obsługiwana przez statek m/s Lakeway Express, zbudowany w roku 1999. To jednostka o długości 153 m, tonażu 10 471 GT, ładowności 1625 m lub 110 naczep samochodowych.
- W Porcie Gdynia statek zawija do terminalu OT we wtorki, czwartki oraz soboty.
W roku 2026 ma się zakończyć przebudowa śluz w porcie Södertälje, wtedy połączenie może zostać rozszerzone o port w szwedzkim Västerås, dostępny poprzez jezioro Mälaren.
Gwoli ciekawostki, m/s Lakeway Express właśnie w Västerås ma swój port macierzysty.
Napisz komentarz
Komentarze