Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

W gminie Tczew wystartował GTBUS. Kursuje po gminach

Nie dziewięć, a dziesięć linii działa w gminie Tczew. O tej dziesiątej "bonusowej" linii powiadomił podczas zwołanej konferencji prasowej Krzysztof Augustyniak, wójt gminy Tczew. 12 lutego wystartował GTBUS Gminny Transport Publiczny. Z taborem, liczącym różnej wielkości, 14 autobusów komunikację gminną do końca 2024 roku obsługiwać będzie firma BE-MA Bus z Gołębiewa. Przejazdy na wszystkich trasach są płatne, ceny biletów zaczynają się od 2 zł, ale nie są wyższe niż 4 zł.
W gminie Tczew wystartował GTBUS. Kursuje po gminach

Autor: Krystyna Paszkowska I Zawsze Pomorze

Na finał przygotowań do uruchomienia gminnej komunikacji mieszkańcy czekali z utęsknieniem. W poniedziałek powołanie GTBUS-a Gminnego Transportu Publicznego stało się faktem.

– To ogromnie ważna chwila dla całej gminy – mówił podczas konferencji Krzysztof Augustyniak. – Dzisiaj oficjalnie wystartowała komunikacja gminna. Po rozmowach z mieszkańcami ustaliśmy ceny na poziomie - 2 zł przy przy przyjazdach do 3 kilometrów, 3 zł - na trasach do 5 kilometrów oraz 4 zł na trasach powyżej 6 kilometrów.

Siedem z utworzonych linii docierać będzie do Tczewa. Co ważne, gmina za trasę pokonywaną na terenie miasta nie płaci. To swego rodzaju bonus przewoźnika dla mieszkańców gminy Tczew. Jak poinformował Krzysztof Augustyniak, za 2 mln zł pozyskane z Polskiego Ładu, gmina planuje zakupić autobusy. Do końca 2024 roku usługi przewozowe świadczyć będzie firma BE-MA Bus s.c. z Gołębiewa, która została wyłoniona z wolnej ręki.

CZYTAJ TEŻ: Tczew: Rusza Gminny Transport Publiczny GTBUS. Będzie kursować na 9 trasach

Na początku roku gmina ponownie zajmować się będzie gminną komunikacją. Tym razem w planach jest rozpisanie przetargu na świadczenie usług w ramach Gminnego Transportu Publicznego najprawdopodobniej na okres 5 lat.

– Zakupiliśmy autobusy w wersji mini, midi i maxi – wyjaśnił Robert Krawczyk, przedstawiciel przewoźnika. – Docelowo wszystkie autobusy muszą mieć niskie wejście z przodu. Drugie i trzecie drzwi mogą być średniopodłogowe.

Układ linii ma charakter szkieletowy – z zakończeniem na terenie miasta – linie z północy gminy kończą bieg na przystanku koło Flexa, gdzie można przesiąść się na bezpłatną komunikację miejską. Linie z południa – na przystankach na placu Piłsudskiego, a te z zachodu – na placu Jana Pawła II (przystanek przy McDonalds). Przewoźnik – firma BE-MA Bus s.c. – będzie realizował przejazdy 14 autobusami na 10 liniach. Niektóre z nich prowadzą nie tylko po terenie gminy Tczew, ale zahaczają o miasto. Umowa międzygminna zawarta pomiędzy gminami – wiejską Tczew oraz Trąbki Wielkie pozwoliła na uruchomienie linii aż do Trąbek. Podczas konferencji poinformowano także, że prowadzone są rozmowy z gminą Skarszewy.

Gmina Tczew ma otrzymać na bieżący rok 3,6 mln zł (takie samej kwoty dopłat mają wpływać co roku przez okres 10 lat). Wkład własny gminy w tym roku ma wynieść 2,5 mln zł (co ważne - koszt ten uwzględnia dowozy uczniów do szkół). Do tego dochodzą wpływy ze sprzedaży biletów.

Bilety i te jednorazowe i miesięczne będzie można zakupić u kierowcy. Docelowo można będzie płacić kartą. Przewoźnik nie przewiduje utworzenia w Tczewie punktu obsługi (taki działa w Gołębiewie). Bilet miesięczny można zakupić także online. Na liniach GTBUS-a obowiązują ulgi ustawowe, co jest równorzędne z tym, że młodzież ucząca nie ma ulgi na zakup biletów jednorazowych. Autobusy gminnego przewoźnika są w barwach zielonej i białej. Na terenie miasta autobusy GTBUS-a zatrzymywać się będą na przystankach miejskiej komunikacji. Jak zaznaczono, nie ma żadnego konfliktu między wójtem a prezydentem Tczewa.
Wyjaśniono także dlaczego nie połączono gminnej sieci połączeń z miejską. Gminna komunikacja nie mogła zostać połączona z miejską, bo automatycznie gminny transport zostałby uznany za miejski – i tym samym straciłby możliwość dofinansowania z funduszu rozwoju przewozów autobusowych.

Na tych trasach kursuje gminna komunikacja:

  • linia nr 501 kursować będzie z Czatków przez Tczewskie Łąki – Tczew – Zajączkowo – Mały Miłobądz do Miłobądza;
  • linia nr 502 powiedzie między Miłobądzem a Tczewem przez - Malenin - Mieścin - Dąbrówka Tczewska - Szpęgawa – Rokitki;
  • linia nr 503 prowadzić będzie z Łukocina przez - Rukosin - Dalwin - Świetlikowo - Szczerbięcin do Turza;
  • linia nr 504 obsłuży trasę z Dąbrówki Tczewskiej przez - Szpęgawę - Stanisławie - Lubiszewo Tczewskie - Małżewko - Małżewo do Turza;
  • linia 505 pojawi się na trasie Swarożyn - Waćmierek - Śliwiny - Gniszewo - Czarlin - Bałdowo - Knybawa - Tczew
  • linia 507 kursować będzie trasą zataczającą pętlę: Swarożyn - Zwierzynek - Goszyn - Boroszewo - Wędkowy - Liniewko - Zabagno – Swarożyn;
  • linia nr 510 autobusy wyruszą z Trąbek Wielkich do Tczewa na trasie: Trąbki Wielkie - Gołębiewo Wielkie - Klępiny - Sobowidz - Świetlikowo - Dalwin - Łukocin - Dąbrówka Tczewska - Szpęgawa - Rokitki – Tczew;
  • linia nr 520 z Turza powiedzie przez - Rukosin - Lubiszewo Tczewskie - Stanisławie - Szpęgawa do Tczewa;
  • linia nr 521 także połączy Turze z Tczewem ale inną trasą: Turze - Damaszka - Boroszewo - Wędkowy - Liniewko - Swarożyn - Waćmierek - Śliwiny - Rokitki – Tczew
  • linia nr 530 kursuje na trasie: Zabagno - Swarożyn - Waćmierek - Gniszewo - Czarlin - Tczew

Zainteresowani rozkładem jazdy na wszystkich planowanych liniach znajdą te informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama