Usługa jest skierowana do mieszkańców gminy Człuchów, którzy z powodu niepełnosprawności ruchowej lub wieku nie są w stanie dotrzeć do Urzędu Gminy samodzielnie. Zgodnie z zarządzeniem wydanym przez wójta Pawła Gibczyńskiego, mobilni urzędnicy udzielą pomocy w wypełnieniu wniosków, pomogą w wyjaśnieniach co do danych procedur, a także przyjmą i dostarczą do urzędu wnioski. Aby skorzystać z usług mobilnego urzędnika trzeba zadzwonić pod numer 59 834 10 01, wysłać maila [email protected] lub poprosić kogoś o zgłoszenie takiej prośby w urzędzie.
- Na początku kadencji mieliśmy pomysł, aby w każdej świetlicy uruchomić taki punkt obsługi interesanta, by mieszkańcy mogli niektóre sprawy załatwić na miejscu. Z różnych przyczyn, m.in. koronawirusa nie udało się tego wprowadzić. Więc przystąpiliśmy do projektu „Mobilny urzędnik”, którego ideą jest to, aby osoby, które np. z powodu niepełnosprawności mają problem z dotarciem do urzędu, mogły załatwić sprawę z urzędnikiem u siebie w domu – tłumaczy wójt gminy Człuchów Paweł Gibczyński.
Wójt przyznaje, że w urzędzie sami są ciekawi, jakie będzie zainteresowanie tą usługą. - Nawet jeśli pomożemy kilku osobom, to znaczy, że było warto. Dla nas to nie jest duży problem, koszty prawie żadne, bo tylko jakaś delegacja dla urzędnika, a będziemy zadowoleni, jeśli komuś pomożemy – dodaje wójt Gibczyński.
W regionie człuchowskim podobną usługę wprowadza też gmina Czarne.
Napisz komentarz
Komentarze