Zakaz ruchu na moście na Wierzycy w Pelplinie
Most na Wierzycy powstał z myślą rzeszach przyjezdnych, których samorząd Pelplina spodziewał się w czerwcu 1999 roku wraz z jedyną w dziejach pielgrzymce Ojca Św. Jana Pawła II na Kociewie. Chociaż obiekt był już naprawiany to jego stan wymaga kompleksowej modernizacji.
- Od 23 sierpnia na moście drewnianym na Wierzycy przy ul. Sambora obowiązuje bezwzględny zakaz ruchu, w tym także pieszych - poinformowało miasto na swoim profilu na facebooku. - Rozpoczynają się prace rozbiórkowe! Prosimy o przestrzeganie zakazu.
Decyzja o wyłączeniu z ruchu przeprawy przez Wierzycę poprzedzone zostało wizją w terenie. W ślad za nią podjęto decyzję o rozbiórce mostu i jego pełnej modernizacji.
- Największym problemem z tą przeprawą jest to, że most został zmodernizowany niezgodnie ze sztuką – mówi Mirosław Chyła, burmistrz Pelplina. - Nie zostały użyte materiały takie jakie powinny być. W efekcie nastąpiła stopniowa degradacja. Teraz znaleźliśmy wykonawcę, który zrobi to zgodnie ze sztuką, z zastosowaniem materiałów, które powinny zostać użyte. Poprzednio została wymieniona nawierzchnia, co powodowało, że nie było dylatacji, nie było dobrego obiegu wody deszczowej, która gromadziła się powodując korozję konstrukcji. Teraz mamy taki sposób modernizacji, która zagwarantuje niezawodność na dłuższy okres. I co ważne, prace zostaną wykonane zgodnie ze sztuką budowy takich obiektów, z użyciem takich materiałów, jakie od samego początku powinny zostać użyte.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Mostek na Wierzycy w Gniewie już gotowy
Burmistrz przyznaje, że ostatnie naprawy co prawda wizualnie dały dobry efekt, jednak deski nie były dobrze ułożone, co w rezultacie powodowało gromadzenie się wody, czy śniegu w konstrukcji, co doprowadziło do jej korozji.
- Teraz zadanie będzie wykonywał nasz miejscowy fachowiec, firma KM Construction – podkreśla Mirosław Chyła.
Wartość inwestycji oszacowano na około 125 tys. zł brutto. W zakres zadania wchodzą takie elementy, jak: zerwanie starej nawierzchni drewnianej do poziomu belek nośnych, usunięcie starych balustrad, nabicie nowej izolacji przeciwwilgociowej na belkach nośnych, nabicie nowej nawierzchni mostu, wykonanie nowych balustrad i zastrzałów oraz słupów podtrzymujących oświetlenie, montaż oświetlenia typu „Girlanda”, a także ponowna impregnacja nawierzchni mostu po roku od zakończenia prac.
Napisz komentarz
Komentarze