Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Piknik na 150. urodziny tramwajów w Gdańsku

Dostojnego jubilata, a więc tramwaj konny z 1873 r., i jego dwóch młodszych, szynowych „kolegów” można było spotkać na rodzinnym pikniku zorganizowanym w Gdańsku z okazji 150-lecia historii tramwajów w mieście. Na uczestników imprezy, która odbyła się w niedzielę, 25 czerwca, czekały też, m.in., występy artystyczne, dmuchane place zabaw, trampoliny, tory samochodowe i parada cyrkowa.
150 lat tramwajów w Gdańsku, piknik rodzinny

Autor: Dominik Paszliński | www.gdansk.pl

150 lat gdańskich tramwajów! Tak świętowano ich urodziny

Parada gdańskich tramwajów, która wyruszyła pół godziny przed rodzinnym piknikiem z Węzła Groddecka i przejechała do przystanku Żaglowa, położonego przy Międzynarodowych Targach Gdańskich, rozpoczęła obchody zorganizowane w halach MTG i na przyległym parkingu.

Okazją do zabawy był fakt, że dokładnie 150 lat temu – w czerwcu 1873 roku – na gdańskie ulice wyjechały pierwsze tramwaje, napędzane siłą mięśni koni. Jednak podziwiać można było nie tylko tramwaj konny z 1873 roku, ale też jego następców:

  • tramwaj Ring z 1930 roku
  • i przedstawiciela najnowszej generacji – tramwaj Pesa Jazz Duo.

PRZECZYTAJ TEŻ: Ma już prawie 96 lat. Tramwaj Bergmann wróci na tory jak nowy

Na odwiedzających czekały: gry i zabawy z nagrodami, występy artystyczne, animacje, dmuchane place zabaw, karuzele, zjeżdżalnie, trampoliny, tory samochodowe, warsztaty plastyczne i parada cyrkowa.

PRZECZYTAJ TEŻ: Tramwaj przypomni w Gdańsku o Zygmuncie Chychle


Tramwaje w Gdańsku od 1873 roku

Warto przypomnieć, że pierwsze – konne – tramwaje w Gdańsku, w blisko 10-kilometrowej relacji Targ Sienny-Oliwa, rozpoczęły kursowanie 22 czerwca 1873 roku. Ówczesne pojazdy zatrzymywały się na dwudziestu trzech przystankach, by zminimalizować wysiłek fizyczny koni, wyłącznie na żądanie pasażera. Rozbudowa, z czasem zelektryfikowanych, gdańskich linii trwała niemal nieustannie, choć ogromne zniszczenia po II Wojnie Światowej wymusiły poważną przebudowę. Dziś wszystkie linie w mieście obsługiwane są wyłącznie przez tramwaje niskopodłogowe.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama