W ciągu ostatnich 10-11 lat dużo zmieniło się w naszym sporcie, a zwłaszcza w lekkoatletyce – mówi Artur Partyka, brązowy medalista olimpijski z Barcelony (1992) i srebrny w skoku wzwyż z Atlanty (1996) oraz aktualny rekordzista Polski (2,38 m). Zarówno popularność tej dyscypliny sportu jak i wyniki są efektem tego, że wtedy ktoś wpadł na pomysł, by lekkoatletykę w Polsce promować – dodaje.
Akcja Hooop Spoort jest kolejnym etapem promowania lekkoatletyki wśród młodych i bardzo młodych ludzi. Wcześniej były przecież liczne akcje jak np.”Z podwórka na bieżnie”, wiele z nich było wsparte autorytetami znakomitych polskich były sportowców, jak Monika Pyrek, Piotrek Małachowski. To pomogło „królowej sportu”.
- Nasza akcja jest kontynuacją pracy wykonanej wcześniej. Mieliśmy ją robić w ubiegłym roku, ale z wiadomych przyczyn trzeba ją było przenieść na obecny rok – dodaje Artur Partyka. Wróciliśmy do szkół i przekonaliśmy się, że zainteresowanie młodzieży sportem jest zaskakująco duże. Powiedziałbym, że bardzo duże. Widać głód takich wydarzeń, jak nasze. Mimo pandemii, udało nam się zrobić dziesięć eventów z finałem w Rzgowie pod Łodzią. Na 2021 rok zakończyliśmy działania, ale wszystko wskazuje na to, że będziemy musieli mocno wybierać miejsca, do których przyjedziemy z nasza akcją, bo zainteresowanie jest ogromne – dodaje znakomity polski skoczek.
Z jednej strony to szkoły szukają kontaktów do znanych sportowców, ale i dawne polskie gwiazdy regularnie kontaktują się z lokalnymi społecznościami, by akcję Hooop Spoort - jak mówi Partyka - dobrze ulokować i oprawić.
Sama akcja to nie jest wyłącznie działalność związana z aktywnością fizyczną. Jest oczywiście zabawa i rywalizacja, ale sportowcy spotykający się z dziećmi i młodzieżą poprzedzają to blisko godzinną prezentacją, wykładem, rozmową, konkursami na temat tego, co działo się w sporcie olimpijskim, jakie sukcesy mieli polscy sportowcy w ostatnim stuleciu, ale też nie ograniczają się tylko do Polski.
- Mówimy o tym skąd w ogóle wziął się ruch olimpijski, tłumaczymy idę barona Pierre’a de Coubertin – dodaje Artur Partyka. Do tego są quizy z nagrodami, więc całość to około trzech godzin zabawy i w ten sposób burzymy też trochę monotonię szkoły.
Zdaniem Artura Partyki jest duża szansa na to, że ta akcja zawitała w przyszłym roku na Pomorze. Warto śledzić media społecznościowe np. Artura Partyki i choćby w ten sposób nawiązać kontakt.
Partnerami akcji Hooop Spoort są Polski Komitet Olimpijski, PZLA, Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Szczegóły akcji: facebook.com/Hooop-Spoort. Zgłoszenia za pośrednictwem szkół wysyłamy mailowo na adres [email protected] za pomocą formularza dostępnego na stronie www.sportgeneracja.pl w zakładce Zapisy.
Napisz komentarz
Komentarze