Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Nie będzie parkingów kubaturowych w centrum Gdańska

Nie będzie budowy parkingów kubaturowych w gdańskim Śródmieściu. Przynajmniej na razie. Urząd Miasta w Gdańsku oraz spółka IMMO PARK Gdańsk podjęły decyzję o zakończeniu umowy, na mocy której firma miała wybudować cztery obiekty. Jak informuje magistrat, od momentu podpisania umowy zmieniły się potrzeby i uwarunkowania, na których oparty był projekt.
Oto propozycja parkingu, który miał stanąć przy ul. Długie Ogrody 

Autor: materiał prasowy

Umowę pomiędzy spółką Immo Park Gdańsk a miastem zawarto w październiku 2018 r. i dotyczyła zaprojektowania, wybudowania, finansowania oraz zarządzania czterema parkingami w Śródmieściu miasta. Chodziło o:

  • dwupoziomowy parking podziemny na 337 miejsc, zlokalizowany przy ulicy Podwale Staromiejskie,
  • jednopoziomowy parking podziemny na 112 miejsc postojowych, zlokalizowany pod placem Targ Węglowy,
  • parking podziemny dla 260 samochodów, zlokalizowany na ulicy Podwale Przedmiejskie oraz
  • czteropoziomowy, nadziemny parking na 493 pojazdy, zlokalizowany przy Długich Ogrodach.

Jak informuje urząd, strony podjęły decyzję o wstrzymaniu realizacji tego projektu. W szczególności, miały na to wpłynąć takie czynniki jak sytuacja makroekonomiczna, konieczność ochrony drzew w części lokalizacji, a także uwagi do projektu zgłaszane przez lokalne społeczności.

Oto propozycja parkingu, który miał stanąć przy ul. Długie Ogrody 

- Dodatkowym elementem były też trudności dotyczące pozyskiwania odpowiednich zgód i decyzji konserwatorskich w zakresie, jakim założono projekt na etapie procedury przetargowej – mówi Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Nie bez znaczenia pozostaje również wprowadzona w międzyczasie regulacja polityki parkingowej miasta, której przykładem jest Śródmiejska Strefa Parkowania wprowadzona w 2020 r. czy propozycja Park&Ride w czasie trwania wysokiego okresu turystycznego. Rozwiązania te wpłynęły na poprawę sytuacji związanej z brakiem miejsc parkingowych w Śródmieściu.

Nie ukrywam, że bardzo cieszę się z tej decyzji. Powinniśmy zadbać o to, by jak najwięcej osób wybierało w drodze do Śródmieścia komunikację zbiorową, a jak najmniej samochodową

Karol Spieglanin / Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej

Głosy krytyki pojawiały się szczególnie w odniesieniu do parkingu przy Podwalu Staromiejskim. Przeciwnicy budowy zwracali uwagę na konieczność wycięcia drzew oraz spodziewane wzmożenie ruchu samochodowego po oddaniu parkingu do użytku. 

- Nie ukrywam, że bardzo cieszę się z tej decyzji - komentuje Karol Spieglanin, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Powinniśmy zadbać o to, by jak najwięcej osób wybierało w drodze do Śródmieścia komunikację zbiorową, a jak najmniej samochodową. Budowanie parkingów, w zaproponowanych lokalizacjach, mija się całkowicie z tym celem. Do tego, doprowadziłoby do zdegradowania kilku ciekawych miejsc. Na Podwalu Staromiejskim wiązałoby się to z koniecznością wycinki drzew, z kolei na Targu Węglowym, w historycznej przestrzeni Gdańska, z pojawieniem się instalacji technicznej, czyli wywietrznikami, klimatyzatorami oraz klatkami na windy i schody. Należy zrewidować plany dotyczące zagospodarowania tych miejsc oraz zastanowić jak sprawić, by były jak najbardziej przyjazne mieszkańcom.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama