Znawcy tematu zauważają, że od jakiegoś czasu można zaobserwować pewnego rodzaju zmianę pokoleniową, jeśli chodzi o auta uczestniczące w zlotach klasycznej motoryzacji. Skąd takie stwierdzenie? Coraz mniej można na takich zlotach spotkać samochodów zabytkowych z lat 30-40-tych ubiegłego wieku. W ich miejsce pojawiają się klasyki z lat 80-tych i tak zwane youngtimery, czyli 20-30-letnie samochody, które jeszcze niedawno dość często można było zobaczyć na drogach.
Przed stadionem w Gdańsku można było podziwiać prawie 200 zakwalifikowanych do udziału w zlocie aut. Klasyki podzielono na trzy sektory:
- strefa produktów „samochodopodobnych”, czyli auta wyprodukowane w krajach bloku wschodniego,
- oldtimer – to modele aut, których produkcja zakończyła się do 1979 roku włącznie,
- youngtimer – samochody produkowane w latach 1980-1996 włącznie.
Miłośnicy klasycznych czterech kółek na pewno znaleźli dla siebie coś ciekawego.
Napisz komentarz
Komentarze