Planowane przełożenie ruchu umożliwi kontynuację robót budowlanych na obecnym przebiegu DK6, która po oddaniu do ruchu S6 stanie się drogą wojewódzką.
– W ramach umowy na realizację ekspresówki przystosujemy starą drogę do standardów dróg wojewódzkich – wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Przekrój jezdni zostanie dostosowany do mniejszego natężenia ruchu, poprawiona będzie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz uzupełnione zostanie oznakowanie. Wprowadzane zmiany w organizacji ruchu umożliwią kontynuację prac budowalnych na DK6 pomiędzy Bożepolem Wielkim a Strzebielinem. Po oddaniu S6 prace będą prowadzone także na dalszym odcinku DK6 w kierunku Bożejewa.
Trasa Kaszubska. Trzy odcinki S6 już jesienią
Na odcinku między Bożepolem Wielkim a Luzinem do wykonania pozostają wspomniane roboty na DK6. Odcinek od Luzina do Szemudu jest gotowy. Trwają prace budowlane na odcinku z Szemudu do Gdyni, które są skoncentrowane na węźle Gdynia Wielki Kack.
Uruchomienie wszystkich trzech odcinków drogi ekspresowej S6, umożliwiające przejazd pomiędzy węzłami Bożepole Wielkie a Gdynia Wielki Kack, planowane jest na jesień tego roku.
Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie-Gdynia Wielki Kack jest dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości blisko 41 km. Całkowity koszt budowy wynosi ponad 2 mld zł, a unijne dofinansowanie przekracza 984 mln zł.
Umowa na rozbudowę DK22
GDDKiA podpisała ponadto umowę na rozbudowę DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. Realizacją ok. 10 km odcinka „berlinki” zajmie się konsorcjum firm NDI (lider) i NDI SOPOT (partner). Wartość umowy to ok. 175,6 mln zł.
– W ramach prac zostaną przebudowane skrzyżowania oraz skorygowane łuki poziome i spadki poprzeczne – mówi rzecznik gdańskiej GDDKiA. – Przebudowany zostanie także system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod drogą krajową. Z zakresu prac wyłączono wcześniej przebudowane skrzyżowanie z drogą prowadzącą do lotniska w Królewie Malborskim.
Na całej długości odcinka powstanie lub zostanie przebudowany ciąg pieszo-rowerowy wraz z miejscami odpoczynku i rekreacji, oraz kanał technologiczny. Prace przewidują również przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej. Inwestycja ma przyczynić się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa, m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego.
Napisz komentarz
Komentarze