Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Mniej wypadków po zmianach na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza w Gdańsku

Od połowy 2020 r., gdy zmieniono organizację ruchu w obrębie ul. Piramowicza w Gdańsku, statystyki zdarzeń drogowych notują w tym miejscu "zera". We wcześniejszych latach, na przecięciu jezdni z drogą rowerową w al. Zwycięstwa, regularnie dochodziło do kilku kolizji oraz wypadków z udziałem rowerzystów.
Fot. GZDiZ

Zmiany w organizacji ruchu na ul. Piramowicza obowiązują od 31 lipca 2020 r. Polegały one na odwróceniu kierunku ruchu z dotychczas obowiązującego, tj. od al. Hallera w stronę al. Zwycięstwa. Po zmianach pojazdy poruszają się od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

- Ta zmiana przyniosła wymierną korzyść, jaką jest praktyczne wyeliminowanie niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniu ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. A nie zawsze tak było - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka prasowa Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Przed wprowadzeniem zmian, z powodu ograniczonej widoczności dochodziło tam do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa.

Bezpieczeństwo najważniejsze

Obrazują to policyjne statystyki z ostatnich lat. W latach 2014 – 2017 doszło w tym miejscu do czterech kolizji i jednego ciężkiego wypadku, w którym ucierpiał rowerzysta. W kolejnych latach takich zdarzeń było coraz więcej: w 2018 r. odnotowano 12 kolizji oraz 2 wypadki, w 2019 r. – 4 kolizje i 3 wypadki. W pierwszej połowie 2020 r. doszło do 2 kolizji. W sumie, w ciągu 6,5 roku na skrzyżowaniu ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa doszło do 6 wypadków i 22 kolizji. Sytuacji nie poprawiły rozwiązania, jakimi były wyniesienie przejścia i przejazdu rowerowego, które wykonano w 2017 r., czy zawężenie wlotu ul. Piramowicza do jednego pasa ruchu w 2019 r.

- Kolejnym krokiem było odwrócenie kierunku ruchu na ul. Piramowicza, które przyniosło oczekiwany skutek - mówi rzeczniczka GZDiZ. - Od momentu wprowadzenia zmian w organizacji ruchu nie odnotowano ani jednego niebezpiecznego zdarzenia drogowego z udziałem rowerzystów.

Urzędnicy nie ukrywają, że zmiany wygenerowały zatory na końcowym odcinku al. Hallera oraz skrzyżowaniu z al. Zwycięstwa, co zaczęło być szczególnie dokuczliwe w godzinach szczytu. Jednocześnie podkreślają, że kwestią nadrzędną było zapewnienie bezpieczeństwa, które przy decyzjach dotyczących organizacji ruchu w mieście jest priorytetem.

- Ponadto, zmiany przyczyniły się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie ul. Piramowicza charakteru drogi lokalnej. Przed zmianami w większości przypadków wykorzystywana była jako skrót między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Dzięki zmianom i ograniczeniu tranzytu wzrosło także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły. Równocześnie obsługa komunikacyjna tego obszaru jest zapewniona przez przyległy układ drogowy – al. Hallera oraz al. Zwycięstwa - komentuje Magdalena Kiljan.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama