- Wprowadzamy rozwiązanie, które do tej pory nie było spotykane na gdyńskich drogach - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Mając świadomość, jak istotna jest sprawna podróż dla osób wybierających komunikację miejską chcemy, aby część przestrzeni drogowej, w określonych godzinach, była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. To cenne minuty, które zostaną zaoszczędzone przez tysiące użytkowników.
Buspasy na dwóch gdyńskich ulicach
Dane Zarządu Komunikacji Miejskiej, wykazują, że w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, na najbardziej newralgicznych odcinkach, autobusy w każdym kursie tracą nawet kilkanaście minut czasu względem rozkładu jazdy. W celu rozwiązania problemu wytypowano odcinki, na których miałyby funkcjonować tzw. tymczasowe buspasy, mające zapewnić korzyści komunikacji miejskiej w najbardziej wymagających godzinach. Chodzi o:
- odcinek ul. Płk. Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego, który będzie funkcjonować jako buspas w godz. 6-9, od poniedziałku do piątku oraz
- odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców, gdzie buspas będzie funkcjonować w godz. 15-18, w dni powszednie.
O nowej organizacji ruchu informować będą tablice pod znakami buspasa (D-11 i D-12). Wdrażane rozwiązanie ma skrócić czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej i poprawić punktualność względem rozkładów jazdy. Jak komentują urzędnicy, rozwiązanie jest niezbędnym kompromisem.
- Jednym z najważniejszych elementów oferty transportu zbiorowego jest czas podróży. W silnie zurbanizowanych przestrzeniach komunikacja miejska przemieszczająca się korytarzami buspasowymi to wiele korzyści, a każda osoba decydująca się na pozostawienie samochodu w domu to więcej przestrzeni dla innych uczestników, a także mniej spalin – mówi prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Zmieniona organizacja ruchu zostanie wprowadzona w pierwszej połowie sierpnia br.
Napisz komentarz
Komentarze