Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Trwa rozbudowa portu w Pucku. Powstanie 98 nowych miejsc cumowania dla jachtów i białej floty

Prace nad rozbudową portu wchodzą w decydującą fazę. Dzięki inwestycji ma powstać 98 nowych miejsc cumowania dla jachtów i białej floty. Do rozbudowy mariny zostanie użytych około 30 tys. ton kamienia hydrotechnicznego, to mniej więcej 15 pełnych pociągów.
W zakres robót pierwszego etapu projektu, którego umowa opiewa na prawie 33 miliony złotych, wchodzi m. in. budowa części falochronu północnego, który osłoni basen rybacki przed nadmiernym zafalowaniem (fot. NDI)

Wykonano już  pierwszy etap platformy roboczej, dzięki której możliwe jest pogrążanie ścianki szczelnej pomostu stałego, rozpoczęto roboty żelbetowe i narzuty kamienne.

- Inwestycja ma niezwykle duże znaczenie dla naszego miasta. Puck to historyczna morska stolica Polski. To tutaj odbyły się zaślubiny Polski z morzem po odzyskaniu niepodległości. Ale też tutaj znaleziono fragmenty portu wczesnośredniowiecznego. Od zawsze Puck rozwijał się ku morzu, otwierał się ku morzu – przypomina Hanna Pruchniewska, burmistrz Pucka. - Istnieje już port jachtowy i port rybacki. One łącznie mieszczą 60 jednostek. Ale to ciągle za mało, patrząc jakie jest zapotrzebowanie. Rozbudowa mariny o kolejnych prawie 100 jednostek, a w drugim etapie o kolejne jest niezwykle ważna, by ten potencjał wykorzystać. To będzie absolutny magnes przyciągający rożnego rodzaju usługi, które prawdopodobnie podniosą poziom życia mieszkańców i pomogą nam w rozwoju.

(fot. NDI)

W zakres robót pierwszego etapu projektu, którego umowa opiewa na prawie 33 miliony złotych, wchodzi m. in. budowa części falochronu północnego, który osłoni basen rybacki przed nadmiernym zafalowaniem, a także realizacja stałego pomostu połączeniowego o długości 180 metrów wraz z trzema pomostami pływającymi dla jachtów. W planach jest też przygotowanie nasady zaplecza portu. Na pomostach zainstalowane zostaną postumenty do poboru energii i wody, stanowiska ze sprzętem ratowniczym, drabinkami oraz knagami cumowniczymi. W efekcie, oprócz już istniejących, powstanie aż 98 nowych miejsc cumowania dla jachtów i białej floty. Generalnym wykonawcą tych prac jest sopocka firma NDI.

- Wraz z nadejściem wiosny budowa wkracza w decydujący etap. Do tej pory udało nam się wykonać ściankę szczelną nabrzeża zamykającego wraz z jej zakotwieniem, a także część robót narzutowych oraz przygotować front robót pod prace żelbetowe na nabrzeżu zamykającym – wylicza Paweł Ciomek, kierownik budowy z NDI, wykonawcy prac. - Obecnie wchodzimy w roboty związane z pogrążaniem ścianki szczelnej pomostu stałego, do czego wykonaliśmy wstępną platformę technologiczną.

(fot. NDI)

W najbliższym czasie prace będą się posuwać w głąb Zatoki Puckiej. W maju i czerwcu planowane jest rozpoczęcie prac nad wykonaniem falochronu północnego. Będą one realizowane z jednostek pływających.

- Mamy ambitny plan, by w okresie wakacyjnym wykonać narzuty kamienne, czyli zabezpieczenie falochronu – kontynuuje Paweł Ciomek.

Do rozbudowy mariny zostanie użytych ok. 30 tys. ton kamienia hydrotechnicznego, to mniej więcej 15 pełnych pociągów. Wykonawcą rozbudowy portu w Pucku jest grupa NDI. Inwestor to miasto Puck. Prace zakończą się w 2023 r. Koszt inwestycji to ok. 32,8 miliona złotych.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama