Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Opera Leśna w Sopocie z zasilaniem Energii. Obiekt ma nowego sponsora

Jest najpiękniejszym amfiteatrem w Europie. Perłą Sopotu. Miejscem o kryształowej akustyce, osadzonym pośród lasów. Co prawda rozsławił ją przede wszystkim Bursztynowy Słowik i sopockie telewizyjne, a nawet interwizyjne festiwale piosenki, ale to tylko fragment historii ponad stuletniego obiektu. Opera Leśna w Sopocie, bo o niej mowa, ma sponsora tytularnego - Energę.
Opera Leśna, Energa
Spółka Energa została sponsorem tytularnym Opery Leśnej w Sopocie. Na zdjęciu: prezydentka Sopotu Magdalena Czarzyńska-Jachim, Sławomir Staszak, prezes Energi oraz Dorota Okoniewska, zastępca dyrektor naczelnej Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

13 marca poznaliśmy sponsora tytularnego Opery, a na obiekcie pojawił się napis Opera Leśna powered by Energa. Umowa została podpisana do końca 2026 roku.

Opera Leśna to blisko 30 koncertów na scenie głównej, około 150 tysięcy osób, uczestniczących w tych wydarzeniach oraz ponad 50 tys. zwiedzających rocznie. Jest najpiękniejszym i jednym z najbardziej znanych amfiteatrów w Europie.

Energa z kolei od lat jest mecenasem pomorskiej kultury. Koncern współpracuje m.in. z Operą Bałtycką, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Polską Filharmonią Bałtycką oraz Gdańskim Teatrem Szekspirowskim. Promuje też takie wydarzenia kulturalne jak: Energa Ladies Jazz Festiwal, Gdański Festiwal Muzyczny, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych czy festiwal filmowy EnergaCAMERIMAGE. Teraz Energa podpisała umowę z Operą Leśną w Sopocie.

CZYTAJ TEŻ: Energa Operator pozyskała 8 mld zł z KPO. Rusza program modernizacji energetycznej

- Grupa Energa z radością ogłasza współpracę z Operą Leśną, jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na kulturalnej mapie Pomorza. Obiekt, który od lat rozsławia Sopot w Polsce i na świecie. Dziś dodajemy temu miejscu mocy i od dziś to już - Opera Leśna powered by Energa – mówił Sławomir Staszak, prezes Zarządu Energi SA.

- W tworzeniu oferty kulturalnej i tak naprawdę całego życia miasta, ważnych jest wiele elementów. To oczywiście samo miasto, przede wszystkim mieszkańcy, organizacje pozarządowe, ludzie kultury i właśnie biznes. Zaczynamy dochodzić do symbiozy, która wszystkim stronom przynosi korzyści. Mieszkańcy i turyści otrzymują lepszą ofertę, obiekt ma zagwarantowaną stabilność jeśli chodzi o część finansowania, natomiast biznes otrzymuje prestiż, możliwość promocji i – co bardzo ważne – włącza się w życie społeczności lokalnej. Każdy w tej sytuacji wygrywa – mówiła Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.

- Opera Leśna po raz pierwszy w swojej ponadstuletniej historii zyskała partnera w obszarze sponsoringu tytularnego. To partnerstwo otwiera przed nami nowe możliwości, jeśli chodzi o rozwój obiektu i organizację wydarzeń kulturalno-rozrywkowych na najwyższym poziomie. Bo na taki poziom tu stawiamy – dodała Dorota Okoniewska, zastępca dyrektor naczelnej Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART.

Teraz Opera Leśna kojarzona głównie z takimi ważnymi wydarzeniami artystycznymi, jak: Polsat Hit Festiwal, Top of the Top Sopot Festival (który jest kontynuacją sopockiej imprezy z lat 60.), NDI Sopot Classic czy Baltic Opera Festival. Bilety na tego rodzaju imprezy sprzedają się błyskawicznie, a transmisje telewizyjne przyciągają przed ekrany nawet 5 milionów widzów. Opera Leśna to też LASY, czyli kameralna scena plenerowa, zlokalizowana obok sceny głównej, którą stworzono 5 lat temu. Wystąpiło na niej już ponad 100 cenionych artystów. Wysoka jakość wydarzeń została potwierdzona licznymi nagrodami, w tym prestiżową Sopocką Perłą 2020.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama