Oferty na to zadanie złożyły dwie firmy z Warszawy, jedna z Pruszkowa oraz konsorcjum firm z Brzozy i Skierniewic oraz konsorcjum firm z Warszawy, Pakości i Piły. Zaproponowane ceny wahają się od 167 mln zł do aż 229 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma PORR S.A.A z Warszawy, która zaproponowała 167,3 mln zł. Jednak nie tylko cena będzie brana pod uwagę.
Zamawiający ustalił bowiem trzy kryteria oceny ofert: cenę (60 proc.), wydłużenie gwarancji od roku do 5 lat (30 proc.) i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące (10 proc). Aktualnie trwa sprawdzanie formalności i wybór ofert.
W ramach tej inwestycji wyremontowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 22 na długości około 22 km. Obecnie ten odcinek wykonany jest z płyt betonowych, które są przykryte dywanikiem z nawierzchni bitumicznej. Wykonawca zbuduje nową konstrukcję i nawierzchnię drogi dostosowanej do nośności 11,5 t/oś.
Wykonana zostanie korekta geometrii trasy głównej, przebudowane zostaną skrzyżowania, powstaną sygnalizacje świetlne i specjalne przejścia dla zwierząt (zintegrowane z ciekami wodnymi). Powstaną nowe drogi serwisowe, zatoki autobusowe, chodniki i ciągi pieszo– rowerowe oraz ścieżki rowerowe, a także stanowiska do ważenia pojazdów ciężarowych dla obu kierunków ruchu. Ponadto przebudowany zostanie most i kładka na Suskiej Strudze, powstaną też przepusty pod drogami. Na trasie zbudowany zostanie również system odwodnienia ze zbiornikami na wody opadowe, kanał technologiczny, oświetlenie i ekrany akustyczne.
Inwestycję realizuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Napisz komentarz
Komentarze