W Gdańsku trwają przygotowania do budowy buspasów na ul. Spacerowej, które mają skrócić czas przejazdu autobusów miejskich pomiędzy Osową a Oliwą oraz dać możliwość wygodnego połączenia rowerowego pomiędzy tymi dzielnicami. Buspasy mają pozwolić na częstsze (co 7-8 minut) kursowanie autobusów linii 169, 171 i 179 oraz dać szansę na przedłużenie linii 179.
CZYTAJ TEŻ: Gdańsk: Na ul. Spacerowej powstaną dwa buspasy. To już pewne
Buspasy na Spacerowej. Osowa za, Oliwa przeciw
Mieszkańcy dzielnicy Osowa są za, ale swój sprzeciw zgłosili mieszkańcy Oliwy, którzy w piśmie do prezydent Gdańska wyrazili niezadowolenie z podjętej decyzji o budowie buspasów, a dokładniej z przyjętego wariantu, który zakłada powstanie buspasów po obu stronach ulicy. Zdaniem mieszkańców proces konsultacji został przerwany w momencie zakończenia kadencji Rad Dzielnic (koniec czerwca), a mieszkańcy nie byli informowani o dalszych etapach tego projektu. Mieszkańcy Oliwy obawiają się, że budowa buspasów może negatywnie wpłynąć na jakość życia w dzielnicy, prowadząc m.in. do dewastacji przyrody, zwiększenia hałasu i zanieczyszczenia powietrza. I zażądali wstrzymania prac nad projektem buspasów wzdłuż ul. Spacerowej, a także przeprowadzenia konsultacji społecznych poświęconych tej inwestycji.
Władze Gdańska podjęły więc decyzję, aby wstrzymać się z kolejnymi decyzjami i spotkać się z nowymi władzami Rady Dzielnicy Oliwa. Nowe zarządy dzielnic (wybory odbyły się 13 października) powinny być powołane na przełomie października i listopada. Powstanie buspasów planowane jest na 2028 rok.
Napisz komentarz
Komentarze