Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

„Turysto, szanuj Sopot!" i „Stop golasom na ulicy!” wracają do kurortu

Uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość, prawidłowe parkowanie oraz stosowne zachowania i nieodwiedzanie lokalnych restauracji w strojach plażowych - już po raz kolejny stały się obiektem kampanii „Turysto, szanuj Sopot!" i „Stop golasom na ulicy!”. Ta pierwsza akcja na ulice kurortu wraca od 2018 roku w sezonie letnim, a promocji obu służą wymowne plakaty oraz filmowa animacja.
„Turysto, szanuj Sopot!" i „Stop golasom na ulicy!” wracają do kurortu

Autor: Fot. UMS

– Od kilku lat apelujemy w ten sposób do odwiedzających Sopot turystów i przypominamy podstawowe zasady wakacyjnego savoir-vivre'u – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. – Odwiedzający nas goście w większości przestrzegają tych zasad, jednak niektórzy na wakacjach zapominają, że trzeba uszanować ciszę nocną i spokój sąsiadów, segregować odpady czy parkować tylko w wyznaczonych miejscach – dodaje. 

Plakaty trafiły m.in. do spółdzielni mieszkaniowych i firm pośredniczących w najmie. Zaś osoby reprezentujące wspólnoty mieszkaniowe lub po prostu zainteresowane powieszeniem ich w swoim bloku, mogą takie plakaty odebrać z punktów Informacji Turystycznej.

Gdzie odebrać plakaty?

  • W punkcie Informacji Turystycznej na placu Zdrojowym 2,
  • W punkcie Informacji Turystycznej na ul. Dworcowej 4.

Jak się dowiadujemy, specjalna animacja, stworzona na potrzeby kampanii, udostępniona zostanie na ekranach infomatów, na lotnisku w Gdańsku i we wspomnianych punktach sopockiej Informacji Turystycznej. Ma ona również być wyświetlana przed seansami Kina Letniego w Sopocie, ale też w Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej. 

Dlatego do sopockich restauracji trafiły podkładki na stoły, które pozwolą na zapoznanie się z kampanią podczas czekania na zamówienie. Warto przypomnieć także, że sopocki magistrat kontynuuje również kampanię „Stop golasom na ulicy", która zwraca uwagę na niestosowność zachowania osób, pojawiających się na ulicach, w restauracjach, ogródkach gastronomicznych czy sklepach w strojach plażowych. W ramach tej akcji, w przestrzeni miejskiej oraz witrynach lokali pojawiły się plakaty oraz naklejki z hasłem kampanii.

Fot. UMS

– Od samego początku kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem sopockich przedsiębiorców, którzy chętnie wieszają na witrynach sklepów i restauracji naklejki z hasłem „Nieubranych klientów nie obsługujemy". Co ważne przynosi to oczekiwane efekty, a osób, które poruszają się w przestrzeni miejskiej w niekompletnych strojach jest coraz mniej – zaznacza Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Zobacz: Open’er Festival 2024 wystartował! Pierwszego dnia na scenie m.in. zwycięzcy Eurowizji czy legendy rockowej sceny

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama