Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, kolejne przejścia naziemne są elementem realizowanej przez samorząd polityki uspokajania ruchu i powstawania nowych połączeń pieszych. Stąd m.in. nowe przejścia naziemne na ul. Podwale Przedmiejskie, przy Bramie Wyżynnej oraz w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Według danych DRMG w przypadku przejścia przy Bramie Wyżynnej w godzinach szczytu komunikacyjnego w ciągu minuty przejście pokonuje 159 pieszych i rowerzystów, w tym samym czasie na obu jezdniach przemieszcza się 79 pojazdów.
PRZECZYTAJ TEŻ Gdańsk: Będzie przejście naziemne na granicy Zaspy i Wrzeszcza. Rusza budowa
Nowe przejście przy dworcu Gdańsk Główny obejmować ma
- pasy ruchu pieszych,
- przejazdy rowerowe,
- przedłużenie peronów tramwajowych z możliwością wejścia na przystanki z przejścia dla pieszych.
Do tego będą miejsca postojowe przy dworcu na zasadzie kiss&ride, czyli z minimalnym czasem trwania postoju, na dobrą sprawę tylko na czas zatrzymania pojazdu.
Nowe przejście ma kosztować blisko 12 milionów złotych. Wykonawcą robót będzie spółka Grupa Flize Gres. Uruchomienie przejścia powinno nastąpić na początku przyszłego roku, po dopełnieniu wszystkich procedur odbiorowych. W trakcie budowy nieuniknione będą utrudnienia w ruchu z wprowadzaniem tymczasowej organizacji.
Trzeba zwrócić uwagę, że przejścia naziemne obok zwolenników takich rozwiązań spotykają się również z opiniami krytycznymi. Podnosi się m.in. kwestię spowolnienia ruchu samochodowego na bardzo uczęszczanych arteriach komunikacyjnych, czego rezultatem są uciążliwe zatory.
Napisz komentarz
Komentarze