Właśnie rozpoczęła się pierwsza przerwa w kursowaniu pociągów na trasie z Lęborka do Słupska i ze Słupska do Lęborka. Do 21 czerwca 2024 roku obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Dlatego zamiast pociągiem między tymi miastami trzeba podróżować autobusem. Wszystko przez remont stacji kolejowej w Słupsku, przebudowy mostów i wiaduktów oraz budowę drugiego toru na linii 202.
W ramach trwającej inwestycji na stacji w Słupsku przebudowane zostaną trzy perony, przejście podziemne, z którego na każdy peron prowadzić będą windy, a także zamontowany zostanie system informacji pasażerskiej. Przebudowywany jest też most na Słupi oraz trzy wiadukty kolejowe na terenie Słupska. Ponadto na modernizowanym blisko 50-kilometrowym odcinku linii 202 Słupsk – Lębork trwa budowa drugiego toru, który zwiększy przepustowość na tej trasie. Przebudowane zostaną także stacje i przystanki (Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica, Jezierzyce Słupskie) oraz powstaną trzy nowe przystanki w Runowie, Łebieniu oraz Siemianicach.
– Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Lębork – Słupsk, a także planowanych prac na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork oraz po uzyskaniu wymaganych pozwoleń czas podróży między Gdynią Chylonią a Słupskiem skróci się około 15 minut. Pociągi pasażerskie przyśpieszą ze 120 km/h do 160 km/h, a towarowe z 70 km/h do 120 km/h – informują w PKP.
Te zadania wartę są ponad 1,8 mld zł netto. Zakończenie prac budowlanych na stacji Słupsk oraz na odcinku Lębork – Słupsk planowane jest w 2026 r.
Uwaga, po wakacjach planowana jest druga przerwa w kursowaniu pociągów na tej trasie i będzie ona również dłuższa.
Napisz komentarz
Komentarze